בעניין אישור מפסיכיאטרית לתהליך FTM/MTF

השבוע הייתי אצל הפסיכיאטרית כדי לקבל אישור עבור האינדוקרינולוגית להתחיל תהליך MTF (שינוי מזכר לנקבה), והחלטתי באותה הזדמנות לבדוק איתה מדוע ישנם חלק מאלו שלא מקבלים אישור וחלק שמקבלים אישור ישר בפגישה הראשונה (אני קיבלתי בפגישה הראשונה), ורציתי לשתף אתכן/ם בהסבר שלה.

אחד החששות המרכזיים הוא שאותו אדם שרוצה לשנות מין, רוצה לשנות אותו מהסיבות הלא נכונות, לדוגמא: חוסר הצלחה באספקטים מסויימים, פראנויות ושאר בעיות נפשיות. איש אינו מונע מאדם את הזכות לשנות את מינו, אבל המערכת הרפואית (דרך הפסיכיאטרית) רואה אדם שיש לו בעיות שלא קשורות למין האדם – והוא רוצה לשנות, אותה מערכת לא תסייע לו. 

פסיכיאטרים אינם רואי נסתרות, ולכן במקרים מסויימים הם רוצים עוד פגישות לפני נתינת אישור כדי להכיר יותר את האדם ולראות האם מדובר במשהו שהוא עקרוני או משהו חולף. גם הפסיכיאטרים מכירים מספיק מקרים כשמאן דהוא החל לשנות את מינו ולאחר מספר חודשים אותו אדם החליט לעשות "אחורה פנה" ומכיוון שתהליך כזה אינו פשוט (כריתת שדיים וכו'), הם מנסים לעמוד על טיבו של האדם לפני נתינת האישור.

יחד עם זאת, ניתן לקבל אישור בכמה מקרים:

  • אם אדם הוא בוגר בגילו (הווה אומר בגילאי 30 ומעלה, לעיתים פחות) – בדרך כלל לא תהיה בעיה עבורו לקבל אישור.
  • אם מדובר באדם צעיר (גילאי העשרה), כדאי להביא הורה (בגילאי 18 ומטה יהיה חובה להביא הורה, זה החוק). אם אותו אדם כבר חי כבחורה, אז היא יכולה להגיע כבחורה ועדיף שתטעין לטלפון שלה תמונות מאירועים וממקומות ציבוריים בהם היא מופיעה כאשה, זה יעזור להראות שלא מדובר באיזו "קפריזה".
  • רצינות – אם לפסיכיאטר מתקבל הרושם שאותו אדם שמולו הרוצה באישור הוא בעצם "ילד" בהתנהגות, הסיכוי לקבל אישור בפגישה הראשונה הוא קטן. לכן, בפגישה צריך להיות רציניים.
  • בלי משחקים: פסיכיאטרים הם אנשים רציניים ומנוסים, סיפורים על איך איך שיחקת בבובות ולבשת שמלות של אמא לא ישכנעו בקלות את הפסיכיאטר לתת אישור. הפסיכיאטר ישאל עוד שאלות כדי להגיע לאמת, והם יודעים איך להגיע אליה.

יהיו כאלו שלא יקבלו אישור בפגישה הראשונה. לא צריך להתייאש, שילמתם מאות שקלים לפגישה, נצלו את הפגישה כדי להבין היכן הבעיה ותראו איך ניתן להתקדם אליה. בכל מקרה תמיד קיימת לכם הזכות לחפש פסיכיאטר אחר אם זה לא מתאים לכם, אולם אין שום בטחון שפסיכיאטר אחר יתן אישור בפגישה ראשונה.

יש לא מעט אנשים הטוענים שתהליך האישור מפסיכיאטר הוא מיותר, אך אני חושבת אחרת. בפגישה כזו אדם יכול לקבל קצת יעוץ מקצועי אם ישנה בעיה שאולי שינוי המין לא יפתור אותה.

בהצלחה

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.