הורמונים ופרספקטיבה

בפוסט הקודם כתבתי יותר על הצד ה"טכני" של ההורמונים, והפעם אני רוצה יותר לכתוב על הצד היותר "חווייתי" של נטילת הורמונים.

כפי שכתבתי בפוסט קודם – אצל כל טרנסית זה אינדיבידואלי, כך שחלק מאלו שלוקחות יכולות להזדהות, וחלק אחר יכולות לאמר שאצלן זה לא קורה.

אתחיל מהפרספקטיבה שלי ולשם כך אספר משהו קטן על עצמי: בצעירותי, היתה לי התנהגות נשית, אולם היו לי לא מעט "היתקלויות" עם כל מיני טיפוסים אלימים שהתנהגות נשית מולן היתה גורמת להם להתעצבן ולידיים שלהם – להרביץ לי או לכל אחד אחר שלא התנהג ב"גבריות", כך שלקח לי כמה שנים להפנים שאם אני רוצה להיות נטולת כאפות/מכות/בעיטות/רדיפות – עדיף שאאמץ התנהגות יותר "גברית" (בתקופה אז לא היו גופים שיכלת להיוועץ או לקבל סיוע) וכך התחלתי "לשחק אותה" יותר גברית עד שזה פשוט השתלט עליי וההתנהגות שלי נהייתה די גברית (אם כי קצת ילדותית, אבל אני משייכת את זה ל"שארם" שיכול לסייע בהרבה מקרים 🙂 ).

כיום, אחרי שנים רבות, אני נוטלת הורמונים, ואחד השינויים שנגרמים בגלל ההורמונים הם יותר אימוץ פרספקטיבות נשיות ודברים שלא שמתי כל כך אליהן לב בעבר, מקבלים יותר פוקוס כיום. אצלי זה מתורגם ליותר היגיינה, יותר נקיון בבית, קצת יותר לשים לב מה אני לובשת (כן, עדיין כגבר…), יותר בילוי מול הראי, ובקיצור – יותר תשומת לב ל"ויז'ואל".

אם אשווה את זה למשהו יותר מוחשי: לפני ההורמונים (אגב, אני מדברת כרגע רק על הורמוני אסטרוגן, לפני נטילת חוסם, החוסם מגביר את התחושה) זה היה כמו לדבר על חוויה, אחרי נטילת ההורמונים באופן רציף – זה לחיות את החוויה.

טרנסיות רבות שהיינו נשיות עוד מגיל מאוד צעיר לא יחושו את מה שאני חשה, אך לפחות ממה שאני מבינה משיחות עם כמה מהן, אצלן תחושת ה"נשיות" גדלה פי כמה לאחר נטילת ההורמונים אך כפי שציינתי לעיל – זה אינדיבידואלי.

חוסמי טסטוסטרון מגבירים את התחושה בכמה דרגות. אם בעבר לא היית רגישה ולא היית בוכה מהעלבויות או הטרדות, הפעם לאחר נטילת החוסמים, ההדחקות (אם היו) של רגשות פשוט יתפוגגו וכאן בארצנו השוביניסטית יהיו לך לא מעט מצבים (כשתצאי כאשה) שתגיעי לרגשות שליליים ואולי לבכי בגלל התייחסות מטומטמת הן של גברים מפגרים והן של כל מיני "נשמות טובות" שבטמטומן דורכות על אחרות (כן, בקהילת הטרנסיות בארץ יש לא מעט כאלו שאימצו את סטיגמת הבלונדינית המטומטמת, ולי אין שום דבר נגד בלונדיניות. אדרבא, הייתי תקופה בעצמי בלונדינית).

אז אם את/ה חושב/ת לקחת הורמונים מבוססי אסטרוגן, קח/י בחשבון את ה-Side Effects הללו. הם יקרו בהתאם למינון שתיקח/י ולאחר תקופה, לא מחר בבוקר.

אגב, בדיוק ההיפך קורה כשנוטלים טסטוסטרון.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.