פתאום כולן מופתעות (פוליטיקה)

הערה: אני מעדיפה שלא לדבר בבלוג זה על נושאים פוליטיים, אבל במקרה זה כשזה קשור לקהילה הלהטב"ית וכטרנסית בתהליכים אני אחת מהן – אז אחרוג מהעניין..

לפני מספר ימים פורסם וידאו של האתר הדתי "כיפה" ובו נשאלו חברי הבית היהודי כל מיני שאלות. אתר "כיפה" העלה וידאו שבו נשאלו חברי הכנסת של הבית היהודי לגבי נישואין חד מיניים. הנה הוידאו למי שלא ראתה:

מי כאן מופתעת מהתשובות? הייתי בטוחה שלא יהיו אנשים מופתעים. מתברר שטעיתי…

חברות וחברים יקרות ויקרים – הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה וכל מפלגה דתית ימנית מחפשת לעשות משהו אחד – להפוך את המדינה הזו ליהודית בגירסה הדתיה האורתודוכסית. לא קונסרביטית, לא רפורמית או כל גירסה אחרת – אלא את הגירסה שאוהבת להיות עם הראש בקיר לפיו אם זה כתוב – אז זה "קדוש" ואם לפני 4000 שנה כתבו בתורה שמשכב של בחור עם בחור, בחור עם טרנסית (דבר שלא היה קיים אז והיהדות מתייחסת לטרנסית MTF כ-בן) – אז יש לפוצץ אותם בסלעים עד שימותו. משהו קרוב למה שיש היום באירן (שם פשוט תולים אותם מהצוואר עם חבל על מנוף – שכולם יראו).

מבחינת אותן אותן מפלגות לא תהיה שום התקדמות בהכרה של זוגות חד מיניים, ואם זה היה תלוי באותן מפלגות, הן היו עושות הכל כדי לעצור גם מצעדי גאווה, או כל עמותה שמסייעת לאנשים להתמודד עם כך שהם הומואים או לסביות או טרנסיות. הם חושבים שלהיות הומו או לסבית לדוגמא זה סתם עניין של תשומת לב, שזה כמו גרביים שאפשר להחליף, אז בקצת מאמץ אפשר לעשות הוקוס-פוקוס וההומו יהיה סטרייט וימשך לבנות והלסבית פתאום "תראה את האור" ותימשך לבנים.

מבחינה פוליטית בכל הקשור לקידום זכויות של להט"ב, החלק הימני במפה הפוליטית לא יבצע אפילו רבע צעד, ואם אתן חושבות ש"יש עתיד" יסייעו, יש לכן טעות. יאיר לפיד היום פירסם קריאה לבנט "להתנצל"…

אך הוא כנראה "שכח" שמפלגתו היא היא שהפילה את הצעת החוק של סתיו שפיר (כי כמובן שחס ושלום לעבוד עם סתיו שפיר ולהגיע להסכמות איתה על הצעת החוק. לא, הם מפילים כי הם רוצים להציע גירסה אחרת, הרבה יותר חלבית – קחו קראו את ההצעה בעצמכן – זה קובץ PDF בקישור). אנחנו בינואר 2015 – זה עבר? לא, כי "הבית היהודי" הפילו את זה.

אני יודעת שרבות מהקהילה טוענות שאפשר להתחתן חתונה אזרחית וזה לא ממש משנה השאר, וזה פשוט לא נכון. אם מחר תמצא/י את בן/בת הזוג המתאים לך ותרצו להקים בית בישראל, אינך חושב/ת שמגיע לך הזכויות כמו זוג הטרוסקסואלי? זכאות למשכנתא, ויש עוד ערימה של זכויות שמגיעים לזוגות נשואים ושאינן מגיעות לאלו שהם בהגדרה של "ידועים בציבור" לדוגמא, והזכויות האלו מגיעות לכם/ן כי גם אתן/ם משלמות מיסים כמו שאר אזרחי ישראל, ואם יש משהו שמגיע לזוג סטרייטי נשוי, הוא מגיע גם לזוגות חד מיניים!

אין לי פה כוונה לנסות לשכנע את הקוראות והקוראים לאיזו מפלגה להצביע, אך אני ממליצה לכל אחת ואחד שבחודש מרץ, שהוא/היא נמצאים/ות מאחורי הפרגוד, שיחשבו איזו מפלגה באמת רוצה לסייע להן ואיזו מפלגה מסתכלת עליה כ-סרח עודף.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.