הבהרה לגבי פוסט קודם

פרסמתי פוסט קודם לגבי החרטה שאני מרגישה שלא התחלתי בתהליך ה-MTF מוקדם יותר, ונראה לי כי כדאי שאבהיר מספר נקודות:

  1. בקשר להבעת חרטה – בסך הכל שיתפתי שאני מביעה חרטה על כך שהתעכבתי ונתתי זאת כדוגמא לאחרות שלא יעברו את אותו מסלול שעברתי בגלל פחדים. אינני יושבת לבכות על חלב שנשפך ואינני עוצרת את תהליך ה-MTF רק בגלל שהתחלתי מאוחר. אדרבא, אני מאיצה את הקצב שלו.

הנקודה השניה והיותר חשובה היא העניין שכפי שטרנסג'נדריות שונות ציינו בפורום (אינני יכולה לתת קישור כי הפורום סגור לציבור) – שקשה למצוא דירה ועבודה בגיל כה צעיר אם רוצים לצאת החוצה כאשה (MTF) או כגבר (FTM).

אני מסכימה עם  הדברים אבל וזה אבל גדול – אפשר לעשות דברים בצורה מעט אחרת.

הורמונים, ולא חשוב אם לוקחים אותם בגיל 18,20,30 או 40 – אינם "הוקוס פוקוס". קחו כל טרנס שרק מתחילה היום ותנו לה רק לקחת הורמונים ולא לעשות שום טיפול אחר שקשור למראה – ואחרי שנתיים המקסימום שתראו זה אולי שגדלו קצת השדיים. הורמונים לא מורידים שיער, הורמונים לא מעצבים גבות, הורמונים לא משנים שיער והכי חשוב – הורמונים אינם משנים קיצונית את הפנים (מה לעשות, זה קשור לעצמות והורמונים לא משפיעים על העצמות).

ולכן, מי שמוצאת את עצמה בסיטואציה שהיא רוצה להתחיל/להמשיך תהליך MTF, יכולה לעשות דבר פשוט והוא לקחת הורמונים כפי שהאינדוקרינולוג קבע. בהמשך הדרך אפשר לעשות גם לייזר בפרצוף ובגוף (ואם בעייתי לעשות בגוף בגלל תגובות בני משפחה בבית – אפשר לדחות את זה ליותר מאוחר, אם כי בגיל צעיר כשמסירים שיער, אין הרבה שיער להוריד (בהשוואה לגיל מבוגר) ואין שערות לבנות שמחייבות טיפול אפילציה.

השדיים שגודלים בגלל ההורמונים – מאוד קל להסתיר אותם עם חולצת טי שירט גדולה יותר מהמידה הרגילה שלך (אני עושה זאת בשלב זה), וכל עוד לא תחליטי לצאת מאופרת או לעצב גבות נשיות או לגדל ציפורניים ארוכות – אני די בטוחה שאף אחד לא יאמר לך כלום כי רוב מוחלט של האנשים לא רואים שינויים מינוריים.

כך את יכולה גם להמשיך לקחת הורמונים, וגם עדיין לשמור על החזות של "בן".

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.