סקירה: הסידרה Transparent

מי שמכירה אותי יודעת שאני חובבת מושבעת של סדרות מכל מינים, החל מסדרות מאתגרות כמו "חניבעל" ועד סדרות אקשן ומתח וכמובן קומדיות.

transparent-posterעל Transparent שמעתי מכל מיני אתרים שזו סידרה מעולה. גם הזכיה שלהם ב-EMMY וגם ערימה של מועמדויות שהיו להם לפרסי אמי ואחרים הזכירה לי אותם מחדש אך לא היה לי מספיק זמן לצפות, ולאחרונה הסתכלתי ביותר סרטוני Trailer של הסידרה ואהבתי אותם – והחלטתי לצפות. הנה הקדימון:

(שימו לב – במהלך הפוסט הזה אנסה לא לגלות יותר מדי, אבל יכול להיות שאגלה בטעות ולכן אם מישהי לא אוהבת שמגלים לה, עדיף שתצא מהפוסט הזה)

אפשר לאמר ששנת 2015 היא שנת ה"יציאה מהארון" במובן הציבורי של טרנסג'נדריות. עד כה תמיד שמענו על טרנסיות צעירות ששינו את מינן בין אם מזכר לנקבה או ההיפך, אבל השנה שחקניות כמו Lavern Cox קיבלו הרבה יותר פרסום (במיוחד בגלל העונה השלישית של Orange is the new black), קייתלין ג'נר הראתה את עצמה בצורה נשית מהממת (מה שמראה שכשיש לך כסף, את יכולה להיראות מצוין גם בגיל 65 כאשה) והוכיחה לרבים שגם כשאת נשואה עם ילדים ונכדים – אם את רוצה לשנות, את יכולה.

הסידרה Transparent (שלצערי משודרת רק דרך אמזון Prime לבעלי מנוי PRIME ולמי שרכש גם שרות "מעקף" כדי לצפות מישראל) שמבוססת על סיפור אמיתי (אביה של היוצרת שינה את מינו בגיל 70!) נכנסת בדיוק לנקודה הזו, בו פרופסור יהודי בשם מורט פפפרמן בגיל 60+ מחליט לסיים עם ה"מחבואים" ולצאת כאשה בשם מורה (Maura).

בסידרה מראים בדיוק את הנקודות שטרנסיות צעירות ומבוגרות עוברות עוד לפני שהן לוקחות אפילו כדור אחר – את ההתלבשות בבית כאשה, וגם את ה"מריבה" הפנימית להדחיק מיד בחזרה הכל ולזרוק את הבגדים לפח, ונקודות רבות נוספות. באופן מעניין, אין ממש התייחסות להורמונים או לניתוחים עצמם והם לא מוזכרים כמעט בסידרה.

הסידרה מראה גם נקודות שמזכירות שהחיים מלאי הפתעות ולא תמיד מה שאת מתכננת לעשות באמת יוצא כך בסוף, וגם הפתעות טובות כשאת מצפה לגרוע מכל. היא גם מראה מה קורה בכל מיני סיטואציות שקשה למצוא להן פתרון (שרותים ציבוריים לדוגמא), התנהגות נשית ועוד ועוד נושאים.

רוב הסידרה מתרחשת בזמן הנוכחי, אולם חלק מהסידרה (כולל פרק שלם) מתרחש בזמנים קודמים, בשנות ה-90 עוד לפני שמורה החליטה בכלל אם לצאת כאשה טרנסית, וכאן נותר לי לקנא בקרוסיות האמריקאיות שעוד בשנות ה-90 הן היו מארגנות לעצמן מקום גדול עם בריכה ובר ושם הן היו יכולות להיות למשך מספר ימים בלבוש נשי (כולן), לבלות בריקודים, בבריכה – וזאת מבלי ששום גבר הומופוב יציק לך.

לשמחתי הסידרה לא נכנסת למחוזות דמיוניים שבהם הגבר יוצא כאשה 24/7 ומשם הכל סוגה בשושנים, אלא היא מראה כל מיני נקודות איך מורה צריכה להמשיך להנהיג את הבית עם הבנים/בנות שכבר התבגרו, איך מתמודדים עם נכדים, וכמובן גם עניין המשיכה המינית, כי כמו שידוע לנו, זה שמישהו מחר משנה את מינו למישהי, משיכתו/ה המינית אינה משתנה. הסידרה גם נוגעת בעניין הג'נדר בגילאים צעירים, על טומבוי ועוד.

הביקורות לסידרה מהללות עם ציונים גבוהים מאוד. אתר MetaCritic לדוגמא – גולשיו דירגו את הסידרה ונתנו לה ציון ממוצע של 91 מתוך 100! אמזון שמימנה את הפקת הסידרה לא רק שאהבה את הסידרה והציונים, היא העניקה לה תוך זמן קצר אישור להפקת עונה שניה (שתשודר בדצמבר השנה) ורק לפני מספר ימים ניתן אישור להפיק עונה שלישית, עוד לפני שהעונה השניה שודרה בכלל!

למי אני ממליצה לראות את הסידרה? לכל מי שיש לו/לה ראש פתוח (ומסוגלת לסבול עירום לכמה שניות פה ושם) וכמובן לקרוסיות, טרנסיות שבתהליך, אלו שחושבות על ביצוע התהליך וגם לאלו שפוחדות מה יקרה.

הסידרה גם זמינה דרך אתרי טורנט שונים (צר לי שאינני מספקת קישור, אם אספק, יתבעו אותי על פיראטיות).

Print Friendly, PDF & Email

3 תגובות


  1. ניתן לראות את הסדרה גם ב HOT VOD בישראל !!!

    הגב

  2. אני דיי סטרייטית והגעתי לאתר שלך לגמרי במקרה.
    תודה על ההשקעה.
    כיף לקרוא ולהכיר (:

    הגב

    1. תודה על המחמאות 🙂

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.