טיפים לטרנסיות בכל הקשור לעסקים ואשראי

בחיי היום יום, אני עצמאית ואני מנפיקה חשבוניות מס ללקוחות על עבודות שאני עושה. ישנן הרבה טרנסיות שעובדות בכל מיני תחומים – חלק מהתחומים הם כמו עסקים רגילים אחרים וחלקם יותר קשור לתחומי … הנאה.

יהיה התחום אשר יהיה מבחינת תעסוקה, ישנן כמה נקודות ודברים שאפשר לנצל ולהרוויח תוך חסכון כספי ניכר.

חשבוניות / קבלות
בין אם את עוסקת זעירה או עוסקת מורשה, את צריכה מבחינה רשמית להוציא מסמך על כל משהו שנרכש ממך. זה קל מאוד אם את עוסקת זעירה שצריכה להוציא רק קבלות, אבל זה נהיה יותר מסובך שאת עוסקת מורשה – את צריכה להוציא חשבוניות, ואם משלמים לך יותר מאוחר אז במקרים רבים את צריכה להוציא גם קבלות, להגיש כל חודשיים, זיכויי מע"מ ושלל דברים נוספים.

אז במקום ניירת – כדאי להכיר אתר בשם iCount – אותו אתר נותן לכם להנפיק חשבוניות וקבלות דיגיטליות (אפשר להדפיס אם רוצים), תחזית ומצב הכנסות, מה המקדמות שצריך לשלם ושלל דברים נוספים. העלות שימוש באתר תלויה בכמות החשבוניות שאת מוציאה, אבל ברוב המקרים לא תעברי את ה-40-50 שקל לחודש, מה גם שאין צורך לשמור חשבוניות שאת מוציאה כי הכל שמור ברשת ואת יכולה לגשת לאתר ולחשבוניות שלך מהיכן שאת רוצה (גם מהטלפון שלך).

כרטיסי אשראי
אם יש משהו אחד שהוא עדיין מבחינת גהינום בישראל – זה קבלת תשלום בכרטיסי אשראי. ערימות של מסמכים לחתום, עמלות מעמלות שונות שמתווספות, והכסף מתקבל ברוב המקרים לאחר כחודש (במקרים מסויימים לאחר מספר שבועות, תלוי בחוזה). יש מקרים שחברות האשראי משאירות כספים שמגיעים לבעלת העסק – כ"בטחון" ולכי תתווכחי איתם על כך.

במקום כל הבלאגן, עדיף לעבוד עם חברה בינלאומית מוכרת שיש לה גם אתר בעברית מלאה, ואני כמובן מדברת על PayPal. עם PayPal אין צורך בחוזים מסובכים, תעריף העמלות הוא פשוט (3.5% מסך העיסקה) ואין צורך באתר מיוחד אם הלקוח לא נמצא פיזית במקום והוא מעוניין לרכוש מוצר. כל מה שצריך במקרה כזה זה ליצור "חשבונית" ב-PayPal שתישלח באימייל ללקוח, הלקוח יכניס במחשבו את פרטי כרטיס האשראי שלו (למעט כרטיסי ישראכרט עם 8 ספרות) ומיד לאחר מכן בעלת העסק תקבל במייל אישור שהלקוח שילם. לא צריך לדאוג לגבי גניבת פרטי אשראי מבעלת העסק, לא צריך להתקין במחשב שום דבר ואת רואה את הכסף מיידית בחשבון ה-PayPal שלך וניתן להעביר תוך מס' ימי עסקים את יתרת הפלוס ב-PayPal אל חשבון הבנק שלך בארץ.

קניות Online בארץ ובחו"ל
מי מאיתנו לא אוהבת קניות? לפעמים צריך לקנות לעסק ולפעמים לעצמנו – והאינטרנט נותן לנו מגוון בלתי נגמר של מוצרים ופינוקים, רק לשלוף את כרטיס האשראי והמוצר בדרך אליכם. רק שגם כאן, ישנם 2 בעיות גדולות:

  • פרטי כרטיס אשראי נגנבים ואנחנו לא תמיד בודקות עיסקה עיסקה מה ירד וכמה, כך שאנחנו יכולות למצוא את עצמנו עם הורדות סכומים שכלל לא עשינו וכפי הנראה שבאתר כלשהו שהכנסנו את מספר כרטיס האשראי – אותו אתר נפרץ והפורץ חוגג עם הפרטים.
  • בנקים לא תמיד אוהבים להנפיק כרטיס אשראי, במיוחד אם את לקוחה שלא מכניסה באופן מסודר משכורת או שאת במינוס שתמיד מתקרב לחריגה.

הפתרון ל-2 הבעיות די פשוט:

  • אתם זכאים לבקש מהבנק (ולמעט אם אתם מוגדרים כ"מוגבלים") כרטיס חיוב (שנקרא גם Debit Card). בכרטיס זה החיוב יורד ישירות מחשבון הבנק שלכם ואין לכם תקרת אשראי, כלומר אם יש לכם מסגרת עו"ש של 2000 שקל ואתם נמצאים ב- 1600- שקל, תוכלו להשתמש בכרטיס בעד 400 שקל. אם אתם בבנק פועלים, ודאו כי כרטיס החיוב יהיה בעל 16 ספרות.
  • visaלאחר שיש לכם כרטיס חיוב (גם כרטיס אשראי מקומי יעזור) כנסו לאתר EntroPay שם תוכלו להירשם ובסיום התהליך תוכלו ליצור כרטיס אשראי (שזה במקרה הנ"ל כרטיס חיוב) וירטואלי עם מספר חדש ועם אלו פרטים שתרצו (כן, אפשר גם שם אחר – תסתכלו בכרטיס הזה לדוגמא). הכרטיס יופיע ללא מספרים עד שתטעינו אותו. עלות כל טעינה היא 5% מסך הסכום הנטען (כלומר אם אתן מטעינות 100$, אז הסכום שתחויבו יהיה 105$). את הטעינה תוכלו לבצע עם כרטיס החיוב המקומי שהבנק הנפיק (שוב, אם יש לכם כסף פנוי במסגרת) או עם כרטיס אשראי שיש לכם.
    לאחר שתעברו את תהליך הטעינה, תוכלו להעתיק את פרטי כרטיס האשראי ולהשתמש בו בכל אתר, ואם יש לכם לדוגמא כסף פנוי ב-PayPal, תוכלו להזין את פרטי כרטיס האשראי הוירטואלי שיצרתן ל-PayPal ולבצע העברת כספים ישירה לכרטיס (זה לוקח 2-3 ימים עד שזה עובר).

הבנקים מנסים להרגיל אותנו לכך שהם "השיבר" הראשי שלנו בכל מה שקשור לכספים ואם אנחנו נכנסות לצרות כספיות, אז הבנק יכול "להשבית" אותנו בנקל. לצערם, ב-2015 המצב קצת שונה ואם נקלעת לצרות פיננסיות אבל את כן יכולה להשיג בדרכים שונות כסף מזומן, תוכלי לבקש מחברתך להטעין את כרטיסך הוירטואלי ולתת לה את הכסף המזומן ביד כך שהיא תוכל לכסות מיד את ההעברה, ואת תוכלי להשתמש בכרטיס דרך קניות Online, וכיום אפילו אפשר להזמין דרך סופרמרקטים בארץ Online ולשלם בכרטיס וירטואלי או ב-PayPal ולקבל המוצרים הביתה.

ולסיום, משהו אחד לעוסקות במקצועות ה"אירוח": PayPal כחברה בינלאומית עם משרדים בארץ, מחוייבת ומעבירה פרטים לרשויות המס במידה והיא מתבקשת, כך שהצעדים שתיארתי לא יכולים ממש לסייע בהעלמת כספים מהרשויות. ככלל, אני מאוד ממליצה לאלו שעוסקות בתחומים אלו לגשת לרואה חשבון ולהסתייע בו לפתוח תיק עוסק זעיר. אני יכולה לנחש כבר את הבדיחות (קבלות על סקס…), אבל כדאי לזכור שבתי המשפט בישראל כבר הכריעו שתחומי אירוח וזנות חייבים בתשלום מס והרשויות יכולות מחר בבוקר להחרים כל כסף של אחת שעוסקת בכך והפקיד שומה יכולה להנפיק שומה מהאויר שתחייב את העוסקת בתשלום של עשרות אלפי שקלים (הנה דוגמא) ולכן כדאי למצוא פתרון שהעוסקת בכך תשלם סכום כלשהו ובכך היא תחסוך לעצמה צרות.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.