החיים בהמשך מסלול שינוי מין

טרנסיות רבות החלו את השינוי שלהן, בין אם זה לפני שנים ספורות, ובין אם זה לפני כמה חודשים, הן התחילו לצאת כאשה/בחורה החוצה ולחיות כך. אחרי שמתחילים לחיות כך – צריך להמשיך הלאה תוך כדי החיים במגדר החדש ובמיוחד – צריך לעבוד. אף אחד לא הולך לשלם עבור אותה טרנסית את ההוצאות כמו שכ"ד, מיסים, אוכל, ביגוד וכו'…

רבות הולכות לעבודות שונות הקשורות למשרה מלאה – חנויות בגדים, סופר-פארם ועוד. אני ממליצה במקום זאת, לחשוב על משהו מעט שונה..

לימודים ועבודה.

הבה נודה בכך: בשום עבודה שהזכרתי המשכורת לא תהיה משהו. זה מתחיל בשכר מינימום ואחרי שנתיים התוספת תגיע למאות שקלים, ואולי ל-1000-1500. לא בדיוק משהו שמכניס הרבה פרנסה, ומצד שני – המון שעות ושחיקה (ועוד לא דיברתי על הקטעים שבא לך לדפוק נעל/עקב לאיזו קרציה בעבודה בכל פעם שאת/ה רואה אותה..). בנוסף – אותה עבודה בקורות חיים לא ממש תעזור לך לקבל מקום עבודה עם משכורת כפולה ומעלה..

לכן אני ממליצה לחשוב אחרי שהתחלת את השינוי ואת/ה כבר יוצא/ת ביום יום במגדר החדש – ללכת ללימודים. נשמע מפחיד? כן. נשמע לא מעשי? לא ממש..

נתחיל עם הלימודים: לא חשוב מה מוצאך או גילך, כמעט תמיד אפשר להשיג איזו מילגה ואם עשית שרות צבאי בשנים האחרונות, יש לך פקדון שיכול לעזור לך להתחיל את הלימודים. לימודים לא מתחילים מחר בבוקר, ולכן כדאי לנצל את הזמן כדי לעשות מספר דברים:

  1. הדבר הראשון והכי חשוב – למצוא למה את נמשכת מבחינת מקצוע. יש ערימות על ערימות של תחומים ויכול להיות שתמצא/י את המקצוע שלך, אולם כדאי לבדוק שאותו מקצוע הוא גם מכניס כסף. לא כיף ללמוד מקצוע למספר שנים רק כדי למצוא שאין בו עבודה או אין בו משכורת מספקת למחיה.
    1. לא יודעים/ות איזה מקצוע מתאים? בכל מוסד חינוכי ישנם יועצי לימוד. אפשר לתאם פגישה ולראות מה ההמלצות ואחר כך לשבת בבית ולחשוב, להתייעץ עם חברים וכו'.
    2. נקודה חשובה – חלק מהמקומות לא מחייבים לימוד פסיכומטרי וחלק מהמקומות/מקצועות מחייבים – כך שכדאי לשאול בנושא ואם צריך – קחו זמן ללמוד בעצמכם (אם אין לכם בעיה עם זה – זה גם הרבה יותר זול).
  2. אחרי שמצאתם – תתחילו להכיר אינטימית את גוגל ולחפש אלו מקומות יכולים לתת לכם/ן מלגות. יש 1001 סוגי מלגות ויש פקדון שחרור (אם אתם/ן זכאי/ות לו).

הנקודות שתיארתי לעיל – לוקח זמן עד שבודקים את כל הדברים, מקבלים תשובות ומחליטים מה הלאה. לבינתיים – אפשר לחפש משהו אחר.. עבודה.

גם אם אתם/ן עובדים/ות במקום עבודה כלשהו, בהרבה מקרים אין משמרות ואם החלטתם שלימודים יכולים לעזור לכם ומקום העבודה לא מאפשר משמרות, תצטרכו למצוא מקום עבודה אחר. מקומות עבודה לסטודנטים לא חסר.

אחד הדברים הבעייתיים לטרנסיות מבחינת מקומות עבודה לסטודנטים – זה שיש לא מעט מקומות כאלו שהעבודה נעשית ממוקד לקוחות והכל מבוצע בטלפון ואז רוב הטרנסיות יטענו שויזואלית הן בהחלט נראות נשיות, אבל מבחינת קול – יש להן בעיה. התשובה שלי במקרה זה היא פשוטה: דווקא בגלל שבמקומות כאלו אין לך מושג ירוק עם מי את משוחחת בטלפון, את יכולה לאמן את הקול שלך להגיע יותר ויותר לקול נשי. כל לקוח שאת משוחחת, תשני את גובה הקול ופשוט תתרגלי (מלשון תירגול) את הקול שלך. נכון, לפני האימון יהיו לא מעט פעמים שתצטרכי לאמר "אני בת", אבל ב-8 מתך 10 פעמים, אחרי הערה כזו שלך השיחה תמשיך ויתייחסו אלייך כבת, ושוב – זו הזדמנות מצויינת לאימון קולי.

כך יוצא שאם מצאתן/ם לכם/ן מקום עבודה במשמרות ומצאתם מקום לימוד – תוכלו גם להרוויח וגם ללמוד ולאחר מספר שנים תוכלו להרוויח משכורות טובות, הרבה יותר טובות אם לא הייתן/ם משקיעים בלימודים.

תחום אחר שדווקא אפשר להרוויח ממנו לא רע עוד בהתחלה – זה במחשבים (כן, כל עוד את לא מאלו שבשבילם מחשבים זו קללת האנושות ובא לך פעמיים ביום לשבור מחשב). אם יש לך משיכה למחשבים – בין אם זה לגרפיקה, תכנות, ניהול רשתות וכו' – אז שם דווקא התעודות לא ממש ישנו משהו. יש לא מעט קורסים שניתן ללמוד באינטרנט (ללא צורך בתעודה) ואפשר לחפש ברמות מתחילות עבודה בשכר בסיס ומשם להתקדם.

ב ה צ ל ח ה 🙂

Print Friendly, PDF & Email

6 תגובות


  1. דורון שלום,

    אני אבא לבת נפלאה mtf שאנחנו לגמרי מקבלים ואוהבים.  יעזור לי מאד בתהליך עוד ידע.  רציתי לדעת איפה אוכל למצוא מחקרים מדעיים בנושא טרנס. למה זה קורה.  צילומי ct מח  שמוכיחים את המגדר האמיתי שלה. ועוד מידע רפואי מהימן בנושא.  תודה רבה

    הגב

    1. היי בני,

      ראשית – דורין ולא דורון 🙂
      אני מאמינה שבמהלך הימים הקרובים אני אוציא וידאו על הנושא. אתה מוזמן לעקוב אחרי הבלוג ואחרי דף הפייסבוק שלי.

      הגב

  2. דורין כמובן (הקלדתי על הנייד שמתקן אוטומטית)

    מצפה בכליון עיניים.

    ושוב תודה וסליחה 🙂

    הגב

  3. לא מבינה איך צילומי CT קשורים?

    המגדר האמיתי שלה הוא מה שהיא אומרת שהוא.

    הגב

    1. אני חוששת שבני אולי קצת התבלבל. צילום CT חשוב רק כשרוצים לבצע ניתוח שיוף מצח כחלק מניתוחי FFS.

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.