שאלות ותשובות לסקרנים

כמו כל דבר בחיים, כשיש שינויים שהם מחוץ לאיזו נורמה חברתית, מיד צצים שאלות, אצל חלק מהאנשים יש מעין "אנטי" לשינוי וחלק אחר בטוח ש-X הוא X ולא Y. לשם כך אני מעלה את הדף הזה ומעדכנת אותו בשאלות ותשובות לגבי נושא המגדר ושינוי מין.

אם יש לכם/ן שאלות, הרגישו חופשי לכתוב אותן למטה ואני אעדכן דף זה עם שאלותיכם ותשובות להן.

ש: זה נכון שהמשיכה המינית משתנה עם שינוי המין?
ת: לא נכון. אם גבר משנה את מינו לאישה או ההיפך – העדפותיו/ה המיניות אינן משתנות. לדוגמא: אם בחור נמשך לנשים והוא שינה את מינו לאשה, היא עדיין תימשך לנשים.

ש: גבר לא יכול לשנות לאשה כי הוא לא יכול להרות כמו שאשה לא יכולה להיהפך לגבר כי לא יהיה לה זרע.
ת: זוהי לדעתי ראיה מאוד מעוותת להסתכל על גברים ונשים כ"יצורי רביה" בלבד. כל גבר וכל אשה הוא עולם שלם בפני עצמו. גבר ששינה מין לאשה או אשה ששינתה מין לגבר עושים זאת למרות הדברים הללו כי הם/הן רוצים לחיות במין השני, גם אם הם לא יוכלו להיות פוריים באופן סטנדרטי (אם כי ניתן להקפיא תאי זרע). במילים אחרות, גבר ששינה את מינו מזכר לנקבה או ההיפך, עושה זאת בכדי לחיות במין השני, גם כשיש מגבלות הכרוכות בשינוי וגם כשזה כרוך בויתורים כואבים לגבי פוריות כי הנושא קריטי עבורם.

ש:שינוי בתעודת זהות אינו משחק וגבר שנולד גבר ושינה את עצמו לאשה, אסור שישנו לו את סעיף המין בתעודת זהות.
ת: שוב, אנשים אינם מוגדרים ע"י מה שכתוב להם בתעודת הזהות אלא על פי מה שהם מציגים את עצמם. החיים, כמו הרבה דברים – אינם שחור ולבן, וטרנסג'נדריזם זה דבר קיים. זכותך להחזיק בדעה כמו שלך. אם אתה פונה אליי ואני מציגה את עצמי "נעים מאוד, אני דורין", אני מצפה שתתייחס אליי כאשה כעניין של נימוס. מי שמשנה את מינו/ה אינו/ה עושה זאת כאיזה "שגעון" משעמום, ואגב, בית המשפט דווקא הציג התקדמות בנושא ובמידה וקיימים אישורים מטעם הוועדה  לשינוי מין, ניתן לשנות את סעיף המין בתעודת הזהות.

ש: ומה אם הטרנסג'נדרית לא עשתה ניתוח למטה? זה בעצם גבר עם שדיים.
ת: אם היא עשתה ניתוח תחתון או לא (מה שנקרא בעגה המקצועית: SRS) זה עניין שלה בלבד. יש הרבה שאלות שלא שואלים נשים, אז לגבי טרנסג'נדריות תוסיף לעצמך את הנוהג לא לשמוע לגבי "למטה". היא מציגה את עצמה כאשה? תן לה יחס כאשה מבלי לחטט אנטומית.

ש: כניסה לטרנסג'נדריות לשרותי נשים היא אסורה.
ת: מי אמר ומדוע? אם אני יוצאת כאשה, חיה כאשה, מדוע עליי לא להיכנס לשרותי נשים? בגלל שאתה עדיין חושב שזה "גבר"? אני נכנסת לשרותי נשים לא כדי "להתחיל" עם נשים אלא לעשות את צרכיי. כניסה כאשה לשרותי גברים תגרום לשורה של מבטים במקרה הטוב והטרדות במקרה הרע. בית המשפט בארצות הברית אמר את דברו לגבי הנושא ודחה נסינות לחסום כניסת טרנסג'נדריות לשרותי נשים.

ש: טרנסג'נדרים זו מחלה נפשית.
ת: אדוני למד כמה שנים טובות להיות פסיכולוג או פסיכיאטר? כי אם כן, אולי אדוני יציץ בספרי DSM בתחום הפסיכולוגי כדי להיווכח שטרנסג'נדר לא מוכר כמחלה נפשית (זה היה רשום כמחלה וזה הוסר בשנות ה-80 לאחר שהיה יותר ידע על הנושא). אם מישהו לא אוהב את העניין זו זכותו, אבל לקבוע שזו מחלה נפשית זו טעות רצינית.

ש: אין טיפול מניעה נגד הרצון לשינוי מין?
ת: טיפול מניעה למה בדיוק? אם השואל שואל זאת, הוא יוצא מתוך הנחה ששינוי מין זו בעצם בעיה, סטיה מהנורמה, וכל פסיכולוג או פסיכיאטר יכול להסביר שזו אולי סטיה מהנורמה של ה"חברה" שלנו אבל בסופו של דבר זה דבר שצריך לקבל ואם מישהו רוצה לשנות את מינו/ה והוא עומד בקריטריונים של בדיקות פסיכולוגיות/פסיכיאטריות ורופא מקצועי, אז עדיף לסייע לו בנושא מאשר לדכא אותו עוד יותר.

יש לכם שאלות שלא נענו כאן? כתבו בתגובות ואוסיף אותם לכאן בשמחה.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.