על הקנסות החדשים ועל המיתוסים הקשורים לזנות

למי שלא ידע, בכנסת ישנה קואליציית נשים מכל המפלגות בכנסת, והן מדי פעם מנסות לקדם דברים שונים. אחד הדברים שקודמו לאחרונה היה להטיל קנס של 1500 שקל על כל אדם שנתפס מקיים יחסי מין עם זונה.

בכדי לקדם את המטרה, גויס כל מיתוס אפשרי, בין אם הוא אמיתי או שקרי/מסולף, והתוצאה היא שכבר בעתיד הקרוב, העוסקות בתחום העתיק בעולם "ייובשו" מחלק גדול של לקוחותיהם שיפחדו מלהיתפס ומלהיקנס ולהירשם ברישומים שונים במשטרה ובמקומות אחרים. כמובן ששום דבר לא נלמד מההיסטוריה – כשמייבשים תחום מסוים (לדוגמא: אלכוהול אי שם בשנות ה-20 בארה"ב) – כל מיני ארגוני פשע נכנסו לתחום וגם במקרה זה, סביר להניח שיצוצו כל מיני סרסורים וארגונים כדי "לכבוש" את השוק הזה.

בכדי להכשיר את השרץ, פורסמו מספר מאמרים באתרים השונים. האחרון שבהם פורסם בכלכליסט ע"י הגברת כרמית עירון פלר, וכצפוי – כל המיתוסים והשטויות הופיעו, וברשותכם/ן אנסה להתייחס לטיעונים:

  • טיעון הזונות שמיובאות מחו"ל – אד-הומינם קלאסי. נכון, במקרה שלהן הן לא היו רוצות לעבוד בתחום וסרסורים מכריחים אותם, אבל בעניין זה קשה לעשות משהו ושום קנס לא יעזור בנידון הואיל ואותן נשים מגיעות לחו"ל עם ויזת תייר וקשה מאוד לדעת על "משלוח" קרוב או שהן באו לעבוד כאן מתוך אילוץ של סרסור או ארגון פשיעה כלשהו, כך שהקנסות והעונשים לא יעזרו במקרים כאלו כלל וכלל.
  • "אף זונה לא רוצה לעבוד בכך". אפשר בדיוק לאמר דבר כזה על 50% ומעלה מהאזרחים שקמים בבוקר לעבודה. הם לא רוצים לעבוד באותה משרה והיו מעדיפים משרה יותר טובה עם משכורת יותר גבוהה ושעות עבודה יותר נוחות, אבל לא תמיד אפשרי להשיג משרה כזו משלל סיבות והתפטרות מהמשרה תביא לחוסר הכנסות ולכך שלא ניתן לרכוש אוכל או לשלם מסים, שכ"ד/משכנתא וכו' וכו'.
  • "מחקרים טוענים כי…" – בכל המאמר לא הוצג ולא מחקר אחד שמגבה את הטיעונים. שמועות וחצאי שמועות אינם מהווים "מחקר". אין שום בעיה לארגן לגגברת עירון פלר עדויות עם טיעונים נגדיים על כל טיעון שהיא פרסמה.
  • "לעיתים הן (הזונות) לא מרוויחות כסף". לא ידוע לי על שום זונה ששוכבת עם גברים ללא תשלום. ישנן כמובן נשים רבות ששוכבות עם גברים רבים מרצונן ללא תשלום כלשהו, זה לא הופך אותה (בניגוד לדעות השוביניסטיות) לזונה.
  • כותבת המאמר מזכירה מס' פעמים סרסורים, אך לו היתה הגברת בודקת אצל זונות רבות, היא היתה מוצאת שלרובן אין כלל וכלל סרסור. היא זו שמשוחחת עם הלקוחות, שוכבת, גובה כספים והכל באחריותה האישית ללא כל סרסור/מנהל. המקום שכן קיימים בו סרסורים הוא במקרה של יבוא נשים מחו"ל, אבל שם המשטרה כמעט לא עושה מאומה בנידון והחוק לא מסייע בהוספת תקציבים לפתירת הבעיה.
  • "זונות מעידות כי הן נאלצות לאפשר לגברים לעשות בהן כרצונם ללא התחשבות בבריאותן וברצונן" – שוב, אינני יודעת עם כמה זונות הגברת שוחחה, אבל מהיכרות עם כמה בנות "עובדות" – אם הן לא מסכימות למשהו, זה פשוט לא יקרה. יכול להיות שהיא תסכים תמורת סכום נוסף, ושוב – לא הלקוח ולא הזונה מכריחים אחד את השני לעשות משהו.

ועתה לכמה נקודות משלי:

  • שיטת הקנס החדשה לא פותרת מאומה. דובר בכלליות ובאופן מאוד מעורפל על "סיוע" לעובדות בתחום, אבל כדאי לזכור שכאן בישראל, גם כשמעבירים חוק, זה לא אומר שיקיימו. תציצו לדוגמא בנתיבי איילון, כבישים שהיו אמורים לאפשר נסיעה מהירה בכל שעות היממה בגוש דן – והציצו בו בבוקר ובערב. פקקים אין סוף. אותו דבר בסיוע לעובדות בתחום – דיבורים כמו חול בלבד!
  • ישנן טרנסג'נדריות רבות שעוסקות בתחום, רבות מהן צעירות שנמצאות בשלבי התחלת שינוי מין ושמעוניינות לעבור את התהליך והניתוחים כמה שיותר מהר. לשם כך כמובן יש צורך בכסף רב ועבודות כמו סופר-פארם, חנויות בגדים, מלצרות וכו' נותנות מקסימום שכר מינימום, כך שהן אינן יכולות להשיג את הסכומים הדרושים לניתוחים והן בוחרות בלית ברירה לעבוד בזנות. נכון, זו אינה בחירה "כיפית", אבל זו עדיין בחירה של אותה טרנסית וזכותה לבחור במסלול המייסר הזה. נכון, ישנה ועדה לשינוי מין, אך הזמן שלוקח לפגישות עד הניתוחים (אם מאושרים) מאוד מזכיר את הימים לפני 30-40 שנה להזמין קו טלפון. מישהו/י זוכר/ת את זה?
  • עצם הכנסת השיטה מבטיחה שארגוני פשע יכנסו לתחום ויהיו הרבה יותר סרסורים ו"פרוטקשן" בהשוואה למה שיש כיום, כך שהמדינה מכניסה בדלת הקדמית את הפשע דווקא בזמן שנרשמת ירידה בפשיעה בתחום – והכל בשם אותה "הגנה על הזונה". טמטום כזה לא ראיתי זמן רב.
  • באנגלית יש משפט "Boys will be boys", וכך אפשר לאמר על הלקוחות הישראליים: הם מעוניינים לצרוך שרותי זנות מסיבות שונות, ובסופו של יום אף אחד לא מכריח את הזונה לשכב עם הלקוח. היא רוצה כסף? היא תסכים. אם לא, אז לא יקרה כלום. אם המדינה תעניש, הם יחפשו דרכים אחרות למצוא דרכים לפורקן. האם צריך להזכיר מה קורה בשוק הגראס כיום כשהמשטרה רדפה אחרי כל מגדל רבע-עלה גראס וכל אחד שהחזיק סיגריית מריחואנה ביד? הפתרון שצמח "מהשטח" היה .. טלגראס, וכך עם מרדפים שונים יצוצו להם אתרים ושרותים חדשים באינטרנט שיתארחו בחו"ל והמשטרה לא תוכל לעשות כלום בנידון.

לסיכום: הדרך הנכונה לטפל בזונות המעוניינות לצאת ממעגל הזנות, צריכה להיעשות בכלים שהמדינה צריכה להקים ולממן ולתת לזונות שרוצות לצאת בתחום לפנות למוסדות מסויימים שיסייעו לה – הן בכסף, הן בטיפול נפשי וכו'. שיטת קנסות ללקוחות רק תהפוך את המצב להרבה יותר גרוע תוך הכנסת ארגוני פשע וסרסורים רבים לשוק הנ"ל. חבל שקואליציית הנשים לא חשבה על כך לפני כן.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.