ויקטוריה סיקרטס ו"אנטי טרנס"

(הערה: פוסט זה נכתב ב-14/11, קצת אחרי שהתפוצצה הפרשה עם חברת "ויקטוריה סיקרטס" אך הוא לא שוחרר עקב תקלה טכנית).

לא מעט טרנסיות, נשים במידה "פלוס" וכמעט כל העולם ואחותו התעצבנו מאוד לשמע תגובת חברת L Brands (חברת האם של ויקטוריה סיקרטס) מדוע הם אינם משלבים טרנסג'נדריות, ונשים במידה "פלוס", ג'נדר פלויד וכו'. תשובתו של סמנכ"ל המכירות היא כי התצוגה מראה בעצם פנטזיה, ובפנטזיה של ויקטוריה סיקרטס – אין מקום לאף אחת שאינה סיסג'נדר שחורה או לבנה וכמובן – שאין בה גרם שומן מיותר.

לאושיה ג'יג'י גורג'ס היו כמה מילים לאמר בנידון:

לקח כמה ימים, עוד כמה צעקות מכל מיני אושיות מקהילת ה- +LGBTQ וחברת L Brands עשתה פליק פלאק לאחור וסמנכ"ל המכירות הוציא הודעת "התנצלות". החל מהתצוגה הבאה – יהיו גם טרנסג'נדריות.

אז איך חברה, שמוכרת בכמויות גדולות מאוד גם לטרנסג'נדריות, מתייחסות כך לטרנסיות וכלל לא חשבו להוסיף טרנסג'נדרית לתצוגת אופנה?

זה בגלל החלוקה.

ויקטוריה סיקרטס הוא מותג של חברת L Brands, והוא נמכר לזכיינים ברחבי ארה"ב והעולם (פה בארץ אין יבואן ויצוג רשמי של החברה, ומה שיש – יבואנים עצמאיים מייבאים מחו"ל, רק חלקים מסויימים מהקטלוג מוצרים שלהם). בדרך כלל יש גם מבצעי מכירות לרגל אירועי גאווה לקהילה ומבצעים לסקטורים אחרים (במיוחד ל-Holidays). היוזמות האלו הן של הזכיינים ללא קשר לחברה האם, ולזכיינים ממש אין שום בעיה עם קהילת ה- +LGBTQ. להיפך, הם מעסיקים הרבה מאוד מהקהילה (במיוחד בארה"ב ובאירופה).

אבל כשזה מגיע לתצוגת אופנה, יש נתק מוחלט בין הזכיינים לויקטוריה סיקרטס וחברת האם, ובחברת האם שוקדים על הפנטזיה כמעט כל השנה בעיצובים, בחירת דוגמניות, יחצנו"ת, סלבס ושאר ירקות. החברה קוראת לכל התצוגה "פנטזיה" – ויש בזה מן האמת, רק שהפנטזיה הזו מצד אחד אמורה להיות סופר סקסית, אך מצד שני סופר שמרנית. הסיבה לכך די פשוטה: בדרום ארה"ב (במקומות כמו ה-Bible Belt ועוד) יש קהל רחב שרוכש את מוצרי החברה וחברת L Brands לא רוצים לעצבן את התושבים שם בכך שאולי יוסיפו טרנסג'נדריות או בחורות שאינן סופר דקיקות וחטובות – אז הם פסלו כל דבר אחר ממה שהופיע עד היום על מסלול התצוגה (Runway).

רק שהם שכחו שקהילת ה- +LGBTQ בארה"ב היא קהילה מאוד חזקה ושיודעת להשמיע את קולה. כשטראמפ ביטל את השרות הצבאי של הטרנסג'נדריות, תוך יומיים הוכנה תביעה נגד הממשל (אך לא הוגשה, הואיל והפנטגון היה אמור לדון בפקודה קודם כל), וגם במקרה דנן, כל חצי סלב רץ לאינטסטגרם ורשתות חברותיות אחרות כדי למחות על כך, מה שבסופו של דבר גרם לחברה להתקפל.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.