שינויים ומסכות

זה קרה בערך לפני 5 שנים. שוחחתי עם טרנסית אחת שמאוד מוכרת בקהילה, אחת שרבים ורבות מעריכים ומעריכות אותה בקשר לשינוי מין שאני רוצה לבצע. היא שאלה מדוע אני לא יוצאת כל יום כאשה החוצה. הסברתי לה את טענותיי בכך שאני לא מחפשת להיות הבדיחה, במיוחד עם המראה והנתונים שלי ואני בהחלט אצא כאשה לאחר שאנותח. היא, כמו טרנסיות רבות שאני מכירה – טענו שאם כך – אני לא מוכנה לשינוי וחלקן גם המליץ לרדת מהרעיון. הן, מבחינתן, חושבות שלשים מסכה (תרתי משמע) זה רעיון מעולה כתהליך התחלתי לשינוי מין.

אין לי בעיה כמובן לשמוע דעות שונות שסותרות את דעתי, אבל בסופו של יום איני מסכימה לכך ואני המחליטה לגבי עצמי.

יש דברים אחרים בחיים חוץ משינוי מין, וגם שם – מסכה אינה תמיד פתרון.

ניקח תחום שכולם/ן מכירות/ים: תחום הזוגיות. מי שמכירה מישהו (או ההיפך) ומגיעה עם מסכה שבעצם מציגה אדם שונה ממה שהיא באופן טבעי, הסיכוי שקשר כזה יחזיק מעמד הוא סיכוי נמוך. לא לוקח הרבה זמן (תלוי באדם) כדי לגלות שהצד השני עוטה מסכה ואז אותו אדם שמגלה מרגיש תחושת בגידה. מכאן, הדרך לפרידה – קצרה מאוד.

יש כמובן מצבים שחייבים מסכה. במקום העבודה לא תמיד יקבלו את ה"אני" הטבעי, במיוחד אם בחבילת ה"אני" יש כל מיני התנהגויות פסולות כמו סנוביות, חתרנות, שקרים, האשמת אחרים, ראש קטן ועוד ועוד, ומכיוון שקשה לשנות את ההתנהגות הזו, רובם/ן פשוט "יעטו מסכה" בזמן העבודה ו"יתנחמדו" כדי להעביר את היום ולא למצוא את עצמם/ן מחוץ למעגל העבודה.

בכל אחד ואחת מאיתנו יש פאקים שאפשר (ורצוי) להסתיר עם אותה מסכה במקומות כמו עבודה, ראיונות וכו', אך המסכה היא אינה פתרון טוב וקבוע לכל החיים. כולם/ן רוצים זוגיות, כולם/ן רוצים חברי/ות אמת שלא בורחים בשניה הראשונה שצרה נוחתת, ושם, כפי שציינתי לעיל – מסכה לא עוזרת, צריך לתקן פנימית את הבעיות.

אז מה עושים?

כדאי להבין מה הן הבעיות. אם את מצליחה להגיע לטונים גבוהים וויכוחים (ומעבר) כמעט עם כל אחד ואחת, הבעיות הן אצלך והן קשורות לחוסר הקשבה, לפחדים מדומים כאילו מנסים לקחת ממך משהו או "לשלוט" עלייךועוד. אלו דברים שמגיעים מבפנים והם קשורים לחוסר בטחון, גם אם את מפגינה סופר בטחון עצמי כלפי חוץ, זהו בטחון עצמי מזויף. פה כדאי לעבוד על איזון הבטחון העצמי, וישנן כל מיני מתודות לעבוד על כך עצמאית (מול מראה) או בסיוע איש/אשת מקצוע. זה לא קל, זה מצריך רצון רציני ועקשנות לעבוד על מנת לפתור את הבעיות – אבל זה בהחלט אפשרי.

הדבר השני החשוב הוא להבין בעצם מה אתן/ם רוצים/ות בחייכם, מבחינת זוגיות, מבחינת עבודה ומשאר בחינות. נשאל בנות וטרנסיות רבות לגבי זוגיות, והן תשלופנה "רשימת קניות" מוכנה בעל-פה: חתיך, שרירי, גבוה ושאר ירקות, אבל הדברים הקשורים לפנימיות – נמצאים אי שם בתחתית הרשימה אם בכלל, ודווקא אלו בדיוק הדברים שיחזיקו את הקשר לאחר הההתלהבות הראשונית. אותו דבר לגבי עבודה: יש לא מעט כאלו שמבחינת בחירת מקצוע, מכניסים את עצמם אי שם בדירוג נמוך מכל מיני סיבות, והדבר שהכי חסר להן/ם – זו אמונה בעצמם. אם את/ה מאמין/ה באמת בעצמך, דרג/י את עצמך למשהו יותר גבוה, נסי/ה תחומים יותר בכירים עם משכורות ותנאים הרבה יותר טובים גם אם אין לך הסמכה! (הח"מ יש לה בקושי 12 שנות לימוד, בלי תעודת בגרות או השכלה גבוהה, ובכל זאת אני נותנת שרותים במחשבים לדרגים בכירים בחברות שונות). לפעמים צריך להתחיל מלמטה, אבל עם השקעה עצמית וסבלנות – אפשר לטפס מעלה. חשוב לזכור: הזדמנויות יש תמיד, החוכמה היא לתפוס אותן ולתעל אותן לטובתנו.

אז כן, אפשר למצוא עבודות נאותות, אפשר למצוא זוגיות שווה (כן, גם אם את טרנסית או טרנס FTM), הכל תלוי בך. המסכה שאת/ה עוטה לא תציל אותך מכל מיני חוויות מחורבנות ועדיף לעבוד על הבטחון העצמי ועל נקודות פנימיות נוספות. זה שווה, כי אחר כך קוטפים את הפירות – ומרוויחים באספקטים רבים.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.