אולי תתקדמי?

אני רוצה להתחיל בהצהרה פשוטה: אין לי שום דבר נגד אלו שעובדות בזנות. אני חושבת שכל הפעולות שעשו החכיו"ת נגד העובדות בתחום הן פעולות מטומטמות לחלוטין שרק יכניסו את עולם הפשע לתחום הזנות ומכיוון שאין עד כה שום אישור תקציבי לטיפול, סיוע ויציאה ממעגל הזנות – אז כל ההחלטות שעברו הן חצי אפויות. ככה זה שמנסים ללכת "פרנציפ" במקום לעבוד בצורה מסודרת תוך שיתוף העובדות בתחום.

מדוע יש לא מעט טרנסיות שעובדות בתחום? בהרבה מקרים מדובר בטרנסיות שמחפשות לעשות את השינוי כמה שיותר מהר, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל – ובכל עבודה רגילה קשה לחסוך את הסכומים לניתוחים פרטיים. יש כמובן את הוועדה לשינוי מין בתל השומר, אך הוועדה לא יכולה להבטיח שהפונה תקבל ניתוח לשינוי מין מכיוון שצריך התחייבות מקופת החולים ופעמים רבות קופות החולים לא מאשרות זאת ועד שלא יהיה תהליך חקיקה מסודר המחייב את קופות החולים לממן זאת (העלות עבורם, לפחות ממה ששמעתי, היא חמישית ומטה מהמחיר בשוק הפרטי הישראלי) – אותה טרנסית תתקשה לממן את הניתוחים, ולפיכך – הרבה מהן פונות לעבודה בזנות.

כפי שציינתי בתחילת הפוסט, אין לי שום בעיה עם זה.

מה שכן יש לי – זו תהיה כלפי הטרנסיות שעברו את הניתוחים החיצוניים, שכבר "עוברות" כבחורות/נשים וחיות כבחורה/אשה 24X7 – מדוע בעצם להמשיך לעבוד בזנות?

הבה ננסה לדמיין סיטואציה: תארי לך שאת מתקבלת לעבוד במפעל יצור ותפקידך הוא לעבוד בפס יצור במשמרות. את מתחילה לעבוד, הכל סבבה, בכל משמרת את עובדת מול פס יצור אחר עד שמגיע היום שאת מתחילה את המשמרת מול פס יצור X והעובדת שמסיימת את המשמרת אומרת לך שהמכונה בפס "משוגעת" והיא כמעט איבדה אצבעות בגלל שהסכינים באותה מכונה לא מחוזקים טוב. את מתלוננת לאחראי והוא אומר "הכל בסדר". את באמת רוצה לעבוד באותו פס יצור ספציפי ולסכן את אצבעותייך? אני מאמינה שלא.

מהסיטואציה המדומיינת למציאות: חלום הכסף הקל (כמה מאות שקלים תוך 30-50 דקות) קורץ לרבות העובדות ואלו שרוצות לעבוד בתחום. כסף זה בהחלט דבר מפתה וכפי שציינתי לעיל, אני מבינה את אלו שנכנסו לכך בגלל הניתוחים לשינוי, אבל לעניות דעתי אחרי השינוי הסיכון הכרוך בעבודה זו הוא גדול. מספיק לקוח אחד עצבני עם סכין או חתיכת זכוכית שיחתוך אזור חשוף בצורה עמוקה (דוגמא: לחיים). אין היום שום טכנולוגיה לתקן את החתך העמוק בצורה מלאה כך שלא יראו אותו ללא מייק-אפ. נוסיף לכך את העובדה שהסיכוי למצוא בן/בת זוג כשעובדים בתחום – הוא קטן מאוד ונע על שברירי האחוז.

זה שווה את הכסף והסיכון?

אני לא חושבת שקיימת טרנסית אחת שעשתה את השינוי רק כדי להיות עובדת בזנות לכל חייה. יהיו כמובן אלו שיטענו כי הסכומים שניתן להרוויח בתחום מפצה במידת מה ואף מאפשר מחייה בצורה טובה, השכרת דירה לבד בתל אביב, וחיי תענוגות נוספים. אלו שטוענות כך שוכחות כנראה שעקב ההחלטות שעברו בכנסת, המצב בתחום הולך להיות רע יותר והמחירים לא הולכים לעלות בקרוב.

ולכן אני שואלת את אלו העובדות בתחום – האם את חושבת על העתיד? אולי כדאי להתקדם? אין שום סיבה שאת לא יכולה ללמוד ולעבוד במקצוע טוב ולפתח קריירה. אני מכירה מספר טרנסיות שעבדו בכביש אך כיום הן עובדות בעבודות מכובדות, חלק לא קטן מהן כעצמאיות ומרוויחות לא רע ואני לא אומרת את זה סתם – אני משלמת על שרותים מקצועיים אצל 2 מהן.

כשנמצאים בייאוש, בדכאון, כשהכל נראה קודר, עגום – לא רואים שום אפשרות להתקדם, ואני יכולה להבטיח לכל אחת שהדבר אינו נכון. אישית, סייעתי למספר טרנסיות למצוא עבודה ולפחות ל-3 מהן למצוא מסלול לימודים מתאים ומימון לכך ממילגות שונות.

ולכן אני מציעה בזאת לכל טרנסית שעובדת בתחום – לפנות אליי. אפשר לשבת, לשוחח, ואולי אוכל לסייע במציאת עבודה או מסלול לימודים ומימון לו. לא הכל שחור. מה שכן, צריך רצינות ומוכנות להשקיע, כי בלי זה – כל סיוע ילך לטמיון ולצערי ראיתי זאת לא פעם ולא פעמיים.

Print Friendly, PDF & Email

3 תגובות


  1. היוש

    קראתי את הפוסט תודה רבה על השיתוף.

    רק ההערה קטנה , הערה טרמינולוגית/לשונית למשפט :  "כשנמצאים בייאוש, בדכאון, כשהכל נראה שחור – לא רואים שום אפשרות להתקדם " . הייתי מחליפה את המילה שחור בקודר/עגום/

    הגב

    1. תודה לך. אשנה את הטקסט 🙂

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.