התקדמות עם תובנה מעניינת

בחודשים האחרונים אני מתקדמת בצעדי צב בהליך השינוי. אם בהתחלה לבשתי חולצות ארוכות להסוות את החזה (שבהחלט התפתח) – כיום אני לא רק ששמה חולצות וטי שירטים רגילים ולא ארוכים, אלא גם צמודים, גם כאלו שמראים בהחלט שיש לי חזה, ואם זה לא מספיק, אני מוציאה אחת למספר ימים וידאו קליפים, שרק עיוור לא ישים לב לכך (וכבר החלו להגיע השאלות אם אני טרנסג'נדרית).

מבחינת התכנון – התהליך שלי שונה מבחינת תעדוף בהשוואה לאחרות, הנה הוא:

  • שיניים
  • שינוי קול
  • ניתוח/י FFS

לגבי החלק של שיניים – אין לי ברירה. מצב הפה שלי הרוס לחלוטין עקב הזנחות (מדהים מה פחדים ממזרקים ומרופאי שיניים גרועים יכולים לעשות) ולכן אני עושה את כל המאמצים לסגור את הפינה הזו בראש ובראשונה (לא ממש קל, כל רופא דופק מחירים מטורפים שמסכנים את האפשרות שיהיה לי תקציב בהמשך לשאר הטיפולים).

החלק השני אולי יפתיע חלק מכם. אחרי הכל, רוב הטרנסג'נדריות ששינו את מינן מזכר לנקבה, עשו (אם בכלל) ניתוח לשינוי קול (רובן פשוט עברו אימון קולי במקום ניתוח פולשני) הרבה אחרי ניתוחי ה-FFS, אז מדוע להקדים ניתוח זה?

יצא לי במסגרת פרויקט מסוים (שאינני יכולה להרחיב עליו עקב הסכמי סודיות) לשוחח עם מספר פסיכולוגים, ואחד הנושאים ששוחחנו לגביו הוא ה"סלחנות" שיש למוח בעת שיוך בני אדם למיניות מסויימת, כאשר אותו אדם נחשף לראשונה למישהו או מישהי שאינו מכיר. התברר לי כי אם, נניח, יש מולנו גבר אך יש לו קול שהוא שונה מהנורמה (נניח גבוה בצורה חורגת מהנורמלי) – המוח עדיין ישייך את אותו אדם למין הזכרי, וכך גם במקרים רבים של נשים סיסג'נדריות. ה"אנומינליה" של קול ברוב המקרים לא תפריע למח לשייך את האדם/אשה למין המולד.

במילים אחרות – אם לדוגמא עדיין לא מתייחסים אליי כאשה ואני עוברת ניתוח לשינוי קול, הניתוח בלבד לא יגרום לאחרים להתייחס אליי כאשה (למעט בטלפון), אבל – לאחר ניתוחי FFS מוצלחים, הרוב דווקא בהחלט יתייחסו כאשה, הואיל וגם החלק החזותי וגם החלק הקולי – יהיו נשים.

התעדוף וההקדמה של ניתוחי קול בסופו של דבר עוזרים בחלק קריטי בתהליך – פוסט ניתוחי FFS, הואיל ומהרגע שהיא עברה ניתוחים אלו, יהיו אליה יותר פניות במין החדש, אולם קול גברי יכול להרוס את החוויה, במיוחד שמתייחסים אליך, גם אם את נראית נשית ויפה – כגבר.

המשך יבוא 🙂

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.