רופא/ת המשפח/ה הוא טרנספוב? הנה טיפ

ישנן לא מעט כאלה/ו שרוצים/ות (או מתחילים/ות) תהליך לשינוי מגדרי, אך נתקלים/ות כבר בהתחלה בבעיה מהותית – אנשי מקצוע טרנספוביים/ות. מה לעשות, לא חסרים/ות כאלו, ואז בדרך כלל הן פונות לפורומים שונים ומבקשות המלצות על רופא/ה כזה/ו או אחר/ת שהוא/היא יותר "פרנדלי".

ישנם כמובן המקרים שיש צורך בפסיכולוג/ית או פסיכיאטר/ית, ששם, אם אין לך בטחון עצמי חזק, מטפל/ת טרנספובי/ת תשרה אוירה בלתי נעימה ולא בטוח שהפגישה תהיה כה מועילה, וכאן באמת המלצות מחברות/ים בפורום יכולים לעזור.

אולם במקרים של רופאים/ות, עדיף לעשות משהו אחר פשוט: להשתמש ברופא/ה כ"כלי" – הווה אומר: הרופא/ה ת/יקיש במחשב את מה שאת מבקשת ותו לא, בלי צורך בחוות הדעת שלו/ה, או ב"מומחיות" שלו/ה.

כך לדוגמא, אם את/ה בתחילת התהליך, תצטרכ/י לעבור בדיקות דם, אך תצטרכ/י לבקש שיציינו בדיקות מסויימות בטופס עצמו, אחרת יש צורך בתהליך מחדש. בשביל שהרופא/ה הטרנספוב/ית לא ת/יתאמץ יותר מדי, אני מצרפת לפוסט מסמך מהמכון האנדוקריני בשיבא שמציין ספציפית אלו בדיקות יש צורך בהם. כל מה שהרופא צריך לעשות, זה לסמן בטופס וזהו.

בדיקות דם לאנדוקרינולוגיה

 

במידה ואת/ה צריכ/ה כדורי הורמונים כל חודש, רופאים יסכימו בדרך כלל לרשום זאת עבורך (כן, גם הטרנספוביים) לאחר קבלת מרשם מהאנדוקרינולוג/ית (עדיף בהזדמנות הראשונה כשאת/ה נמצאת/ה אצל האנדוקרינולוג/ית, לבקש טופס 29ג (כיום זה פשוט נקרא "טופס 29") – במקרים שיש צורך במפגש עם רוקחים/ות טרנספוביות/ים (ראיתי כמה כאלו). כיום אין כל כך צורך בטופס, הואיל והמחשב מאשר את המרשמים (במיוחד ב"מכבי"), אבל אם הרוקח/ת טרנספוב/ית, בלי הטופס הוא יכול לסרב למכור את ההורמונים.

נקודה נוספת בקשר לפסיכולוגים ופסיכיאטרים שנמצאים באזור בו אינך גר/ה – זה לשאול אם ישנה אפשרות להיפגש וירטואלית דרך כלים כמו Zoom או סקייפ. בעקבות הקורונה, שמעתי שישנם פסיכולוגים/ות שמקבלים/ות גם כך. לשאול, לא עולה כסף 🙂

בהצלחה

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.