תגובה על הכתבה ב"כלכליסט" (טרנסג'נדרים, הייטק)

יצא לי לקרוא לאחרונה את המאמר ב"כלכליסט" לגבי טרנסג'נדרים/ות בתחומי ההייטק, על התעמרויות, ועל נקודות שונות וחיכוכים שונים לגבי קבלה או אי קבלה של אחרים/ות, ומכיוון שיש גם לי לאמר כמה מילים בנידון, החלטתי לפרסם פוסט זה.

למי שלא יודע/מכיר – אני דורין, אני עוברת את תהליך ההתאמה המגדרית די לאט (מס' שנים). חלקם מכירים אותי לפי השם הזה וחלקם מכירים אותי לפי שמי הקודם. ה"יציאה" המלאה שלי תהיה לאחר מספר ניתוחים בפרצוף המתוכננת לשנה הקרובה.

נתחיל עם משהו מסוים ופשוט שרבים נמנעים לאמר את שמו והוא "צביעות". מדברים על "להסתבך" עם עובדים שמרניים, ושוכחים שאותם עובדים שמרניים צריכים להתמודד עם לא מעט דברים שמשתנים. אם לדוגמא החברה היא בינלאומית, יכול להיות שאותם עובדים שמרניים יצטרכו לעבוד מול עובדים טרנסג'נדרים/ות שנמצאים מעבר לים. מה יעשה אותו עובד? יצרך "לא רוצה לעבוד מולו/ה?" – לא, הוא יעבוד. יכול להיות שהוא יצטרך להתרגל טיפה לשוני, אבל הוא ימשיך לעבוד, אני לא רואה אותו מתפטר בגלל זה, כמו שאינני רואה שום עובד שמתפטר רק כי טכנולוגיות בעולם ההיי-טק השתנו מקצה לקצה. בקיצור – כל עניין ה"לא להסתבך" – הוא לא יותר מאשר עבודה בעיניים ונסיון מלהתחמק לקבל עובד/ת כזה/ו או אחר/ת רק בגלל שאותו אחד/ת עובר/ת תהליך התאמה מגדרית.

דבר נוסף שאולי צריך לזכור ולהזכיר – זה שיש רבים, רבים מאוד עובדים מוכשרים בהיי-טק – מהנדסים, מתכנתים וכו' שאין להם ממש טאקט, הכימיה שלהם עם עובדים אחרים היא די גרועה, ובכל זאת, אף אחד לא מעלה על דעתו אפילו לפטר אותם בשל כך. הם, אחרי הכל, עושים את העבודה בצורה מעולה, והחברה מתעלמת ברוב המקרים מההתנהגות שלהם, והמנהלים בהחלט יודעים להתמודד איתם. ובכן, מה הבעיה עם עובדים/ות טרנסג'נדרים/ות? אלו דווקא לא יחפשו לעזוב את החברה בהזדמנות הראשונה שתוצע להם ע"י מתחרים, והם דווקא ישקיעו יותר ויוקירו תודה לחברה שעומדת לצידם בתקופות לא קלות.

אסכם את הדברים כך: מחלקת HR צריכה להוביל בכך שתדע לכלול גם טרנסג'נדרים/ות כמועמדים/ות למשרות השונות במקום לפסול מיידית את המועמד/ת בגלל חששות שווא (מה גם שהדבר די יעצבן את ה-HR בחברה האם או במטה הבינלאומי אם מחלקת הפיתוח בלבד נמצאת בארץ). מבחינת ההנהלה, במקרים רבים יהיה מדובר על הוצאת מסמך/חוזר על התייחסות לטרנסג'נדרים/ות בעבודה עם מספר קטן של נקודות. חשוב יהיה שהמחלקות וההנהלה יבינו את היתרונות הגלומים בהשכרת עובדים/ות אלו.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.