על טרנסג'נדריות ועל הכרויות של בנים

יצא לי לקרוא בכל מיני מקומות על הבעייתיות בזוגיות אצל לא מעט טרנסג'נדריות, וחשבתי לייחד את הפוסט הזה בשביל להפריך כמה מיתוסים ואולי לחדד מספר נקודות.

על מנת להתחיל, חשוב מראש להגדיר דברים בצורה נכונה: כשמדובר על "קשר" – אנחנו מדברות על קשר רומנטי בין מישהו לבין מישהי טרנסג'נדרית, קשר בו הזוג יוצא לבלות בגלוי ביחד, הוא מבקר וישן בדירתה, היא מבקרת וישנה בדירתו, והם אף פוגשים את ההורים של כל אחד מבני הזוג, מבלים שבתות וחגים יחדיו ועוד. מה לא מדובר בהגדרה של פוסט זה כ"קשר"? מפגשים מיניים ללא שום כוונת המשכיות מצד הבחור או הבחורה.

כשמסתכלים מגובה 10000 רגל על העניין,  ניתן להבחין ב-2 בעיות עיקריות: בעיית ה-"צ'ייסר" ובעיית ה"מה יגידו עליי".

  • בעיית הצ'ייסר – בחור (נקרא לו "יניב" בשביל הפוסט) מעוניין להכיר מישהי טרנסית לקשר רומנטי. הוא לא מחפש להכיר בחורה סיסג'נדר (כלומר בחורה שנולדה כבחורה) אלא טרנסג'נדרית בלבד, כי זו המשיכה שלו. ככל שיניב יכיר (או ינסה "להתחיל") עם בחורות טרנסג'נדריות, סיכוייו לזכות בתואר הבלתי מחמיא "צ'ייסר" (ובעברית: רודף שמלות) – הולכים וגדלים. יניב גם יכול לחטוף את התואר סתם כך אם מישהי תספר בפגישה עם חברות טרנסיות אחרות שהוא התחיל עם מספר טרנסיות בערב אחד במועדון. אין שום הוכחה לכך, במקרים רבים גם אין שום הוכחה שהוא אפילו מכיר את המספרת – אבל המשתתפות בשיחה ברוב המקרים – "תבלענה" את הסיפור ויניב מעתה נהפך בעל כורחו ל"צ'ייסר".
    המלצה שלי – גם אם אמרו על יניב שהוא צ'ייסר, אם הוא הטעם שלך באספקטים שונים (מראה, הומור, שכל וכו') – התעלמי מהרכילות ותני לו הזדמנות לספר עצמו ולתת לך את ההזדמנות להתרשם. אם הוא לא מתאים לך, את תמיד יכולה לסיים את השיחה, אך אם הוא כן מעניין, יכול להיות שאולי יתפתח כאן קשר רומנטי (אם הוא עומד בתנאים שלך, רצונות שלך וכו').
    חשוב לציין – יש מקרים רבים של בחורים שרק מחפשים לממש פנטזיה מינית, וקל מאוד לגלות זאת, וכאן מגיע השיקול שלך אם להיות איתו או לא.

הבעיה השניה קצת מפתיעה: לא חשוב כמה אותה טרנסג'נדרית תיראה נשית, "חתיכה", "עוברת" ועוד – כל עוד היא לא מכירה מישהו לקשר, תמיד יחלחל הפחד שמשהו בה לא טוב, לא נכון, מצריך שינוי – כי איך זה שאחת כמוה לא מצליחה להכיר מישהו לקשר זוגיות??

הבעיה, באופן מפתיע, דווקא לא קשורה לאותה טרנסג'נדרית, אלא קשורה לאותם בחורים שרוצים או מעוניינים בקשר עם אותה טרנסג'נדרית. אסביר:

  • אם יש משהו אחד שבחורים דואגים לגביו – זה יהיה ה"שם" שלהם מבחינת מה חושבים עליו בכל הקשור למשיכה מינית. מה לעשות, עד היום, רבים חושבים שאם יניב יוצא עם מישהי טרנסג'נדרית, הוא בעצם "הומו" (למרות שאותו בחור בעבר בהחלט נמשך לנשים והיה בקשרים משמעותיים עם נשים, מה שהופך אותו, גם במובן הכי שמרני, ל-"בי") ויניב חושש שחבריו יתייחסו אליו בצורה אחרת, במיוחד אם חבריו וקרובי המשפחה של יניב הינם שמרנים/דתיים שמבחינתם "טרנסג'נדריות" זו פיקציה.
    לכן יניב, גם אם הוא יכיר מישהי טרנסג'נדרית, יעשה הכל כדי לא להיראות איתה בציבור או לפגוש איתה חברים או משפחה או קרובים, מה שיוביל בדרך כלל לחיכוכים ואולי לסיום הקשר.

האם ניתן לעשות משהו בנידון? לעניות דעתי, התשובה לכך היא בהחלט כן. במקרים רבים אותו בחור דווקא צריך חיזוק משמעותי לבטחון העצמי שלו, ולפעמים צריך להסביר ליניב שהתמונה אינה כזו "שחורה" – חברים אמיתיים שלו יקבלו אותו איך שהוא, גם אם הוא יוצא עם טרנסג'נדרית, ובכל הקשור למשפחה – יהיו לא מעט פעמים שיהיו הפתעות לטובה בהן נוצרת כימיה מעולה בין אותה טרנסג'נדרית לאמא של יניב, לאחיות ואולי לאחים האחרים, כך שכדאי לנסות לשמור על אופטימיות. אמנם לא מומלץ כבר בדייטים הראשונים לרוץ לעשות שבת אצל ההורים של יניב, אבל אולי כדאי לתכנן איזה ביקור קצרצר ביום חול ולבדוק את הדופק.

אסכם את הדברים ואומר כך: גם בחורות סיסג'נדריות, יפות ומושכות ככל שיהיו, סובלות מבעיה של "אין גברים איכותיים" ולבסוף הן מכירות מישהו, וגם כאן – יש תמיד סיכוי להכיר מישהו, כל עוד היא יודעת "לנטרל" רכילויות בלתי מבוססות ולחזק את בטחונו של אותו בחור שהיא מכירה.

בהצלחה!

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.