על טרנסג'נדריות מתחילות ופגישת משפחה וקרובים

הערה – מי שרוצה את הגירסה המקוצרת, הכנתי וידאו באורך פחות מ-3 דקות בנושא הפוסט, אפשר לראות אותו כאן:

חשבתי גם לנצל את הפוסט הזה ולהסביר את העניין בצורה אחרת. התיאור שתיארתי בוידאו, בו מתבקשת הטרנסג'נדרית היקרה לא להגיע במראה של המין השני – נובע מתסמונת ה-My House My Rules: אבי (או אם) המשפחה שאינו/ה אוהב/ת את רעיון ההתאמה המגדרית, מחליט (וירטואלית) "לרקוע ברגליו" ולהכריז – בגלל שהבית הזה שלי, רק מה שארצה יחול בו, והופעה של הטרנסג'נדרית במראה של המין החדש שלה – לא יהיה פה בבית. הגירסה העדינה יותר תכלול רמז בו מודגש שאם אבי המשפחה ידע על השינוי, הוא עלול לחטוף התקף לב (ולעזאזל רגשות האשמה של אותה טרנסג'נדרית).

בדרך הצעד שתיארתי לעיל לא יקרה מיד, ולפניו בדרך כלל תגיע הבקשה לא להגיע עם סממנים נשיים, דבר שיכול אולי להיענות לפני ניתוחים, אך בלתי אפשרי לחלוטין לאחר ניתוחים, ואם אבי או אם המשפחה עדיין ימשיכו עם דרישתם, יגרם פה פיצוץ, ויכול להיות גם ניתוק  קשר בין הטרנסג'נדרית למי מהוריה או שאר חלקים מהמשפחה או קרובי משפחה.

בסופו של יום, שיטת ה-My way or the high way היא השיטה הכי דבילית שיש בכדי להתמודד עם ההתאמה המגדרית שעוברת אותה טרנסג'נדרית, והיא מאוד מזכירה את הדרך הדפוקה לחלוטין בה מטפלים משפחות חרדיות בבנים "סוררים" שהחליטו לחזור בשאלה – לזרוק את הילד החוצה, ולעזאזל התוצאות.

אז מה ניתן לעשות? עד כה התחבטתי קשות בשאלה, הואיל וראיתי וחוויתי דברים כאלו..

מסקנתי האישית: אולי אפשר לוותר בביקור הראשון (לאחר ההתחלה של יציאה כאשה באופן רשמי) על כל האקססוריז והמייקאפ לצורך התחשבות, אבל המחווה הזו עבור המשפחה – לא תעזור כלל. בסופו של דבר אני או כל טרנסג'נדרית אחרת שתרצה לבקר את משפחתה או להופיע באירוע משפחתי – תופיע כאשה לאחר הניתוחים, גם אם היא תלבש את הלבוש הכי גברי שיש, ואותם חיכוכים וויכוחים – יווצרו, ולכן הדרך היחידה שיש – זה להסתייע באחים או חברים או קרובי משפחה שיכולים להשפיע לטובה על השיחה, על מנת "לגשר" בין אותה טרנסג'נדרית לאותם בני משפחה שמסרבים לקבל את המציאות, ולגרום להם לפחות להתחיל להסתקרן. מכאן – הדרך אינה קלה, אבל ככל שמתקדמים, הסיכוי לנתק מהמשפחה – הולך וקטן.

אשמח לשמוע את דעתכם/ן בנושא.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת


  1. לא פשוט להיות כן. להיות אותנטי וחהקשיב באמת ללב. כשבאים בגישה מרפאת, אוהבת וכנה, דברים נוטים להסתדר. מאחלת רק טוב לך ולכל מי שעומד/ת בנסיון כזה. הרבה שמחה ואהבה. 💜

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.