חוק חדש לאפליית להט"ב?

בימים האחרונים פורסמו באתרי חדשות שונים על הכוונה לאפשר לאנשים לא למכור מוצרים ושרותים לחברי קהילת הלהט"ב בגלל סיבה של "אמונה דתית". הבה ננתח את הטמטום הבא.

ראשית, כל מי שעוקב/ת אחרי החדשות בעולם, בוודאי יכיר את ההצעה הזו מרחוק – היא מגיעה ממדינות שמרניות שונות בארה"ב ומקודמות ע"י גופים נוצרים אוונגליסטיים. שם עניין הדת ושמירתה הוא עניין מטורף לחלוטין והיו כבר מספר תביעות על כך (כולל פרקים ב-The Good Wife) על הדוגמאות שאופה מסרב להכין עוגה עבור זוג הומואים, והיו כמדומני עוד מספר תביעות.

כאן בישראל ישנו חוק איסור הפליה אשר מדבר על קבלת שרותים ציבוריים ועל איסור הפליה "מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטיה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי, הורות" וכו', כך שמבחינת שרותים, החוק מכסה, כך שאפשר לאמר מספר דברים:

  1. מכיוון שמדובר פה בביטול איסור הפלייתי מוצהר ("אמונה דתית"), יוצרי התיקון יצטרכו להביא דוגמאות או סיבות לכך שיש צורך לתקן את החוק. כפי שציינתי לעיל – בארה"ב השרץ הזה יכול לעבור, אך בישראל מעולם לא הוגשה תביעה כזו ע"י חברה הקהילה ואפשר לאמר בצורה גורפת שגם בעלי עסקים סופר שמרניים יעדיפו למכור לכל אחד ללא קשר למגדר או גזע או מין מאשר להפסיד פרנסה למתחרה ממול, ובמקרה שהוא לא ירצה, בדרך כלל הוא יתרץ את זה בנימוס תחת סיבות שונות ("עסוק", "אין לי אפשרות לספק" וכו')
  2. היועמ"ש (היועץ המשפטי) – יהיה אשר יהיה, יתקשה מאוד להגן על תיקון כזה לחוק, הואיל והוא מאפשר אפליה ברורה – ברגע שיוגש (וכמובן שיוגש) בג"צ נגד תיקון כזה, אם הוא יעבור בכנסת.
  3. סיכויים גבוהים מאוד שתיקון כזה ימות עוד לפני שיד אחת תורם: כל תיקון חוק צריך לעבור  את ועדת השרים לחקיקה שנשלטת החל בקרוב ע"י הליכוד. אם יש משהו אחד שהליכוד (וכמובן שהעומד בראשו) לא רוצה, זה פרסום קבוע שהוא איפשר אפליה כזו נגד חברי הקהילה. אין פלא שלועדה זו (ולליכוד) יש רקורד מרשים של קבירה ודחיה של הצעות חוק (פסקת ההתגברות, לדוגמא – כבר נדחית עוד מ-2013) כך שבין כה הסיכוי שזה יגיע או יעבור – אפסי.
  4. ויש כמובן את עניין היח"צ האסוני לביבי – הדבר האחרון שהוא רוצה זה שוב להראות לעולם שאצלנו יש הזויים שדווקא מאמצים חוקים לפגוע בלהט"ב
  5. אקדח ריק – הציונות הדתית יכולה תיאורתית "לאיים באקדח" לפרוש מהממשלה אם חוק זה לא יעבור, אולם במקרה זה מדובר באקדח ריק מכדורים, במיוחד שאין למפלגה שום הסבר מניח את הדעת מדוע הם פורשים על תיקון חוק אחד, במקום לנצל את תוצאות הבחירות ולפעול למען בוחרי המפלגה וליישם את כל האג'נדה שלה.

לסיכום: זה רק נראה מאיים, אך מ-1 עד 10 אני נותנת לזה ציון של 2-3 סיכוי שהדבר יתקיים. זה יכול לפגוע פוליטית בראש הממשלה (הוא לא כל כך "מפחד" מהלהט"ב פה, אבל הוא מאוד רוצה את ההערכה של קהילת הלהט"ב והדמוקרטים בארה"ב), הבעיה עד היום לא היתה קיימת בישראל, ולפיכך – הליכוד יעשה את התרגילים והשטיקים הקבועים כדי להפיל זאת.

Print Friendly, PDF & Email

4 תגובות


  1. למה היית חייבת לקשור זאת לשואה ?! לי זה נראה כמו תגובה להחלטת בית המשפט לגבי בית הדפוס.

    בתור גיא שיצא מהארון לפני שנים , את מביישת אותי ואנשים כמוני בזה שאת מקשרת את השואה לתביעה אזרחית שבאה בגלל שהנציגים שלנו עשו בעיות לדתיים, אלמלא הנציגים שלנו והתביעה המטופשת שהייתה לא היו דברים כאלה כלל !

    הגב

    1. איפה בדיוק אתה רואה טקסט שמדבר על השואה? השואה כלל לא מוזכרת כאן

      הגב

      1. ההשוואה שלך לחוקי נינברג!

        הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.