אבי מעוז (כנראה) חוזר – ותובנות חשובות

בראיון ששודר באתר "כיכר השבת" התראיין ח"כ אבי מעוז (מי שרוצה להשתעמם לרבע שעה, מוזמן/ת לצפות בראיון). הראיון עצמו חולק בטוויטר למספר חלקים אולם הם כנראה נמחקו, אבל בחלק אחד שהיה – הוא ציין כי יש מו"מ בינו לבין האוצר ו"ישנה התקדמות" והוא חושב שהוא יחזור להיות סגן שר כבעבר ואחראי לאותם נושאים שלשמם מונה – אתם יודעים: להטופוביה, הדרה של כל מה שלא אורתודוכסי וכו'.

אינני יודעת אם הוא יחזור בפועל או ששוב יגלה שעבדו עליו ויחליט להישאר ח"כ, אך בכל מקרה, אני חושבת שראשי הקהילה צריכים ללמוד מהעבר ולהפיק לקחים לעתיד.

כפי שראינו בעבר, מעוז מחפש לפגוע ולהגביל את הקהילה בכל דרך אפשרית, מהגבלה להעברת שיעור, שיחה או פעילות כלשהי על נושא להט"ב, וכלה בדברים אחרים שהוא חושב עליהם ושהצהיר לגביהם בראיונות שונים לערוצי חדשות – שהוא מעוניין לשנות ולבטל.

אבל בשביל לנסות להעביר דברים, מעוז צריך תכנים להתבסס עליהם ולהציג אותם בפני הוועדות השונות על מנת להציע הצעת חוק שלא תיבעט בשלבי החקיקה, וכאן ישנם שני סוגים של תכנים: תכנים מחו"ל (במיוחד מהשמרנים האמריקאים) ותכנים מקומיים.

את השטויות האמריקאיות שהשמרנים מוציאים יום וליל ומנסים "לתרגם" אותם לישראל – די קל לבעוט בהם ולעשות להם debunk. כל הדרך של התאמה מגדרית שונה בין ישראל לארה"ב: כאן יש מעקב מקצועי, עם גב של משרד הבריאות, בתי החולים המרכזיים וכו' – בקיצור, מספיק להביא אנדוקרינולוגית שמכירה היטב את הנושא (היי ד"ר יעיש) והיא תוכל להפריך את כל השטויות, אחת לאחת.

הבעיה הגדולה שאני רואה, קשורה דווקא לתוכן מקומי שדווקא מונפק ע"י האגודה, כדוגמת דו"ח מצב הלהטופוביה בישראל. אני מבינה את מטרת הדו"ח והרצון לעורר מודעות אצל גופים שונים ורצון שגופים אחרים יפעלו קצת יותר בנחישות על מנת למגר את התופעה…

אך יחד עם זאת, מבלי להתכוון, הדו"ח הזה "עוזר" לאויבי הקהילה ב-2 דרכים:

  1. עידוד הלהטופובים: כל גרף שמראה שישנה החמרה כלשהי, יכול פוטנציאלית לעודד אותם להמשיך ולהציק/לקלל/לפגוע בחברי הקהילה. בשבילם – כמה שיותר פגועים, זה יותר טוב, ואולי (מבחינתם) זו הדרך "להחזיר בתשובה" (או לארון) את אותם חברי קהילה.
  2. מעוז וחבריו יכולים בהחלט לקחת דוחות כאלו לכיוון ההפוך: יש לא מעט חברי קהילה שנוטים להתאבד? אם כך, הבה "נציל" אותם – בכך שנטיל ערימה שלימה של איסורים והגבלות חדשות, לטובת חברי הקהילה כמובן!

לעניות דעתי (וכאחת שכותבת וכתבה מאות דוחו"ת מפורטים לפרנסתה) – דוח"ות שעלולים לשמש כחומר נפץ נגד קהל היעד (במקרה הזה – הקהילה) צריכים להיכתב בצורה שונה: הרבה יותר חיובית (הדגשה של שיפורים, שרותים חדשים וכו'), להזכיר הרבה פחות את ענייני הדכאונות, התאבדויות, נסיונות התאבדויות וכו' (כמדומני שגם במישור זה יש שיפור משמעותי).

לסיכום: את ההצעה הראשונה שלו הוא שאב מאיזה דו"ח (לא זוכרת את הפרטים) שנכתב פה בארץ. אני לא חושבת שצריך לתת לו חומר נפץ (ורעיונות) להוציא עוד הגבלות בעתיד. לא מסובך להפיל לו כל מיני הצעות חוק שהוא רוצה להעלות (הפעלת תקשורת, קהילות להט"ב אמריקאיות וכו') אבל אם אפשר לכתוב חומרים מראש שלא בצורה שיהוו חומר נפץ פוטנציאלי לשימושו ולשימוש אחרים  – זה יעזור המון.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.