שינויי חברה

מאז היציאה שלי באופן רשמי כאשה לעולם, היו לי מספר "חיכוכים" פנימיים כששמעתי דעות שונות של כל מיני אנשים ונשים (בין אם מקצוענים או חברות טובות) לגבי הלבוש והמראה שלי. תמימות הדעים היתה ש"לך מתאימים מאוד צבעי פסטל". מדוע? כי אני בלונדינית, עיניים כחולות, ובעלת עור בהיר.

ואכן, במשך השנה האחרונה רכשתי מכל חברות הביגוד הידועות – גולברי, קרייזי ליין, אריסטו-שמט, קסטרו ושאר חנויות – בגדים בצבעים האלו, וכך יצאתי והתלבשתי…..

עד אתמול..

אתמול הוצאתי מספר שקיות זבל גדולות, ארזתי את כל אותם בגדים, בלייזרים, מעילים (הכל בצבעי פסטל, השווי הכולל סכום די כואב בכיס) – והעברתי אותם אחר כבוד עמוק עמוק לפח האשפה השכונתי.

מדוע? כי רק לאחר שנה נפל לי האסימון: לא הייתי צריכה להקשיב לאחרים ואחרות. הייתי צריכה להקשיב לעצמי. מה שהם והן אומרות זו דעתן אך מי שצריכה לצאת עם זה ולראות את התגובות (אני מעל 190 גובה, אז יש הרבה מבטים) – זו אני, ומבחינת טעם – אני נעה בין "שלוך" (תרגום: מרושל, מוזנח, אדם בעל הופעה ולבוש לא מסודרים) לבין לבוש מוקפד עם צבעים דומיננטיים, כהים, מבריקים ועוד – אפשר לאמר שכל דבר שהוא לא סולידי או שקט. בקיצור – פסטלים ואני כבר לא יחד.

את העניין הזה ראיתי בעוד סיטואציה מעניינת: השתמשתי ב-טיקטוק (אתם מוזמנים להצטרף לטיקטוק שלי, אגב) עם הפילטרים כדי ליצור את התמונה שאתם/ן רואים/ות כאן משמאל, ושלחתי אותה לחברים וחברות לשמוע חוות דעת, וכמובן שידעתי אותם שמדובר בפילטרים של טיקטוק וזה לא מייקאפ אמיתי.

התגובות לא איחרו להגיע, וגם כאן, הן היו די מאוחדות: זה "יפה" אבל – זה איפור מוגזם מדי, לא מתאים ליום יום, ושלל הערות נוספות

מה שהם פספסו – זו ההסתכלות מקרוב. יכול להיות שהאיפור הזה עם הפילטר יהיה יפה במציאות אם אנסה אותו, אבל הוא לא העניין. העניין שבגינו שלחתי את התמונה זה לשמוע את דעתם על החלקים השונים. בתמונה הגבות הן ממש שחורות בהשוואה לגבות שלי במציאות (וכתוצאה מכך צבעתי את גבותיי). השפתיים בתמונה מצויירות בשעה שהשפתיים במציאות הן ממש mute ואני לא שמה ליפסטיק/גלוס וכו', והצלליות דווקא נראות מעניין ולדעתי מחמיאות לי, וגם הסומק בהחלט מוסיף (אם כי קשה לדעת על איזה צבע הפילטר מתבסס).

בעבר, לא היו ממש פילטרים ממוחשבים כאלו שעובדים בזמן אמת (ואיתם אני משתמשת בצילומי הטיקטוק שלי כפי שאפשר לראות בפרופיל שלי). היה אפשר לשחק בפוטושופ או באפליקציות אחרות, אך רק בשנים האחרונות יש יותר ויותר פילטרים דינמיים שמאפשרים למתבוננות להפעיל, להסתכל, לזוז והכי חשוב – לראות איך זה נראה בזמן אמת. זה כמובן יהיה די קשה (בהתאם לרמת הידע של אותה אחת, רמה 0 אצלי) להעתיק זאת מהטלפון למציאות, אבל הפילטרים האלו לראשונה מאפשרים לתת רעיונות מה יכול להתאים ומה לא, מבלי להשקיע בניסוי הדברים במציאות, וזה מאוד מאוד חשוב כשמתחילות בתהליך התאמה מגדרית, כשאין נסיון או כסף (או שניהם) ומחפשות לראות מה מתאים ומה לא.

אני חושבת שאחד הדברים הכי חשובים לזכור, שלא חשוב ממי מקבלים מחמאות/הערות, גם אם מדובר באייל חדד, או כל סטייליסטית נחשבת אחרת – זו בסוף רק דעה, וגם כיום, האינדיבידואליזם שולט. אם בא לך לצאת עם חולצה מבריקה הדוקה ועם דגמ"ח ועקבים היסטריים – לכי על זה ותתעלמי מכל מיני "כללים" שמבוססים על דעות אישיות ותו לא.

בהצלחה

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.