טרנסג'נדרים/ות, התאמה מגדרית, והייטק

ישנם לא מעט כאלו המעוניינים/ות לעבור תהליך התאמה מגדרית ומעוניינים, מטבע הדברים, לעבור את התהליך בצורה חלקה ואם אפשר – לעשות זאת מבלי להחליף מקום עבודה.

בתור אחת שנמצאת בתחום ההייטק כבר יותר מ-30 שנה ויצא לי לדבר עם לא מעט דרגי ניהול בחברות שונות בנושאי טרנסים/ות, התאמה מגדרית, "הפרעות" לעבודה וכו' – חשבתי לשתף את הדברים לטובת הקוראים היקרים כאן

רשמית – בישראל, אירופה, ארה"ב (ואני בכוונה מכלילה) חברות היי-טק הן "Pro LGBTQ". כל עוד העובד/ת עומד/ת בקיום הנהלים השונים במקום העבודה, לא תהיה בעיה לחברה לקבל כל אחד ואחת, כל עוד המועמד/ת מצליחה לעבור את שאר הבחינות (ראיונות, התאמה לעבודה וכו').

חשוב לזכור: "לא תהיה בעיה", לא אומר שכל חברת הייטק תהיה "Trans Friendly". חברות היי-טק רבות באופן לא רשמי לא-כל-כך ירצו לקבל Gender Fluid או א-בינאריים שמעוניינים להזדהות כמגדר או שם אחר אחר בכל פעם (חברות אמריקאיות רבות מצליחות להסתדר עם "Them", בארץ – פחות) אלא אם המועמד מתגלה כ"עילוי" בתחומו, ואז ברוב המקרים החברה תהיה מוכנה להתגמש.

וכאן אנחנו נגיע לחלק היותר יום-יומי – העובדים עצמם. אם יש משהו אחד שניתן להבחין אצל עובדים רבים בחברות היי-טק רבות, זו ההתנהגות החוסר רגשית, לפעמים חסרת טאקט, שמתאפיינת ב"מיסג'נדרינג" כלפי אותו/ה אחד/ת שעובר/ת תהליך התאמה מגדרית. לעיתים זה נעשה בתום לב ומתוך הרגל להתייחס לאותה טרנס/ית במגדר ובשם הקודם, ולעיתים זה נעשה מתוך "תמימות" מכוונת וילדותית. חוסר טאקט, כבר אמרתי?

יחד עם זאת, אני חייבת לציין כי לפחות משיחות שערכתי עם מספר טרנסיות שעובדות בתחום, לרובן המוחץ אין בעיה במקום העבודה (בחברות הייטק) מבחינת תהליך התאמה מגדרית.

לסיכום: עבודה בהיי-טק היא אחת הפתרונות הטובים לכל מי שבעניין מעבר התאמה מגדרית, כל עוד יודעים להתמודד עם תהליך ה-Transitioning. יהיו לפעמים אירועים של "מיסג'נדרינג" ויכולים להיות אירועים של עובדים עמיתים שיתפסו מרחק, ולכן צריך לקחת את הדברים בפרופורציה ולא לתת לכל התנהגות לא ראויה מצד עובד – להשפיע.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.