טרנסיות ו…הריון?

כשזה מגיע לטרנסיות, דברים רבים השתנו בעשורים האחרונים, הן מבחינת קבלת טרנסיות לחברה, הן מבחינת הטיפולים עצמם, ניתוחי FFS, ניתוח SRS (שבקרוב יוכרזו מספר שיפורים נוספים, לצערי בשלב זה אין לי אפשרות לפרט) וגם בגיזרת ניתוחים קוסמטיים נכנסים טכנולוגיות חדשות שיאפשרו שינויים יותר מזעריים ללא חיתוכים גדולים. בקיצור – הטכנולוגיה מתקדמת בכל מקום…

למעט מקום אחד..

הריונות.

כיום, כל טרנסית שחיה בזוגיות ואותם זוג חושבים על ילדים, הם יצטרכו לחשוב על מספר אופציות, אף אחת מהן אינה קלה. זה יכול להיות אם פונדקאית, וזה יכול להיות אימוץ (הקושי עם אימוץ שווה לטיפוס על האברסט עם הציפורניים).

ומה עם עניין הריון? אה, נכון. לטרנסית אין רחם ושאר חלקים שצריך כדי להיכנס להריון ולהרות עד ילודה. כל טרנסית יודעת שאין אפשרות שזה יכול לקרות לה. זה בלתי אפשרי.

אז בתחום הזה דווקא יש התפתחויות, חלקן הגדול תחת מעטה כבד של סודיות (כותבת שורות אלו נותנת שרות לארגון מסוים הקשור לנושא וחתומה על הסכם סודיות די דרקוני).

כל העניין החל מנשים (סיסג'נדר) שלא יכולות להיכנס להריון ממגוון סיבות, החל מכריתת רחם וכלה בבעיות רבות נוספות, ולכן תהליך המחקר לא מנסה לבוא לפתור בעיה טכנית ספציפית אלא להתחיל מאפס: איך אפשר לגרום למישהי להרות, תוך התאמה של פתרון ההריון (בהמשך הדרך) לאותה אשה, תוך מתן פתרון לבעיות השונות ועד הבעיה המהותית של טרנסקסואלית, כשאין בגוף שום חלק הבנוי להריון.

אחד הדברים הראשונים שנבדקו, היה האם ניתן להרות "בחוץ", כלומר בתוך רחם מלאכותי. בשלב הראשון תמיד מבצעים את הדברים בבעלי חיים, ובמקרה הזה – טלה. בוידאו הבא גודל טלה בתוך רחם מלאכותית (ואל דאגה, הטלה הצעיר בסוף מסיים את תהליך הגדילה, גודל לו צמר והוא מצליח לחיות חיים רגילים):

מכאן, אחרי שהניסוי הצליח, מתחילים המחקרים הבאים:

  • איך ניתן למזער זאת (תינוק צריך רחם הרבה יותר קטנה)
  • האם ניתן "לגדל" רחם ושאר חלקים הכרחיים לילודה בגוף האשה או הטרנסית (שוב, לצערי לא ניתן לפרט מבלי שגדוד עורכי דין ירדפו אחריי בנבוטים, אבל .. יש תוצאות מעודדות)
  • האם ניתן לעשות זאת "מבחוץ" כמו במקרה של הטלה. טכנית, לאחר כמה וכמה שינויים ניתן תיאורתית לעשות זאת, אבל אז מתעוררות בעיות פחות טכנולוגיות שתיכף אתייחס אליהן.
  • מה לגבי עניין של דחיה שמגיעה מהגוף? מה לגבי התהליך עצמו?

בקיצור – יש ערימה של בעיות שיש צורך לחקור.

באותם מחקרים יש הרבה התפתחויות, חלק מהדברים מצליח וחלק מהדברים לא. מכיוון שזהו נושא מאוד מהפכני (עם פוטנציאל כספי הרבה יותר גבוה מכמעט כל תרופה לריפוי מחלה) – ישנה סודיות מרובה.

מה שכן ניתן לאמר, שבהערכות זהירות – ב-5-6 השנים הקרובות יוצגו הישגים בתחומי הריון ולידה הן לנשים עקרות והן לטרנסקסואליות. התפתחות טכנולוגית כמובן שלא מחכה לאף אחד, אבל עם הגעת פתרונות טכנולוגיים, מגיעים נושאים כמו אתיקה, דת, פוליטיקה, רגולציה ועוד נושאים. אחרי הכל, הולדת ילד או ילדה בדרך זו תעלה סכומים מאוד גדולים (וכן, הרבה יותר מכל ניתוח לשינוי מין כולל ניתוחים קוסמטיים) ויהיה צורך במימונים ממשלתיים או גופים אחרים כדי לאפשר כניסה להריון וילודה למעוניינות בכך באותה מדינה.

לסיכום: אני מאמינה שההתפתחות הטכנולוגית ופריצות הדרך יתרחשו ב-5-6 שנים הקרובות ואז יחלו השלבים האחרים, פולמוסים וויכוחים, כך שבסופו של דבר אני מעריכה שתוך 10-11 שנים אשה עקרה או טרנסית – תוכל להתחיל בתהליך של כניסה להריון והולדת ילד או ילדה.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.