המלחמה בזנות

הנה המצב בישראל, מצב שאם היינו קוראים/ות עליו בעיתון שזה קורה במדינה אחרת – אולי היינו צוחקים/ות: חיבור של מפלגות דתיות, נציגות בכירות של מפלגות שמאל ונציגות פמניסטיות, יחד עם המשטרה החליטו להילחם בכל הקשור לתופעה של סחר בנשים, זונות המיובאות מחו"ל, סרסורים מחו"ל ועוד. על הדרך החליטו גם להילחם בזנות שקיימת בארץ, למרות שאין ממש זונות שעובדות עם סרסורים.

הבעיה? את מלחמת הסחר בנשים לא מנסים באמת לפתור. בתי המשפט בישראל משמשים כחותמת גומי לכל צו שהמשטרה מבקשת (אחוז האישורים נע בין 95-98%, בערך כמו הממשל הסיני או הרוסי) ואם המשטרה היתה באמת משקיעה משאבי מודיעין ואולי היתה נעזרת באלו הישראליות העובדות בתחום – היה ניתן להעיף מהארץ את הסרסורים והזונות מחו"ל תוך זמן קצר מאוד, אבל הבעיה שדברים כאלו לא מוציאים כותרות בעיתון, אז לא ממש משקיעים בזה.

אז יושבת לה אותה "קואליציה" שהחליטה לעשות משהו פשוט: לאסור משהו שאינו עבירה פלילית (זנות לא נחשבת עבירה פלילית, אך ישנם דברים הקשורים לזנות שכן נחשבים לעבירה פלילית כמו שידול לזנות וכו') בכל צורה אפשרית, גם אם לזונה אין שום קשר לסרסרות ואין לה סרסור, ועל מנת למנוע זנות, הן לא יפגעו בזונה ישירות, אלא פשוט יענישו את הלקוחות ובכך יפגעו בזו שעובדת בתחום.

מדוע? כי אלו מהשמאל, החל מח"כ מיכאלי, יחימוביץ' וכלה בפמיניסטיות, מנסות "להציל" את הזונות מעצמן. זנות זה איכסה, הזונה פוגעת בגופה, פוגעת בעצמה נפשית והנה כך וכך מחקרים שמוכיחים זאת. זונה, הן חושבות, היא מטומטמת, מפגרת שלא מצליחה להבין זאת וצריך להציל אותה מהעיסוק בכך, גם אם הזונה מודעת לדברים ובכל זאת מעדיפה לעבוד בתחום. אגב, את טריק ה"חיבוק" הזה עשו בשמאל תוך חיבור למפלגות דתיות כדי למנוע ממקומות להיפתח בשבת, כי חס ושלום שסטודנט יוכל לבצע השלמת הכנסה (חוקית!) ביום שבת!

אז קראתי בפייסבוק על הטרנסיות הנכבדות שהשתתפו בישיבות ושטחו את טענותיהן ואפילו הגיעו להסכמות חלקיות פה ושם. יש רק בעיה אחת: ההסכמות הללו אינן שוות את הנייר שעליו הן מודפסות. התקציב לשיקום לא יגיע לאף זונה כי הוא לא מאושר רשמית במשרד האוצר, לממשלה יש רקורד היסטורי של קיצוץ פתאומי בתקציב (תראו איך מעונות לנשים מוכות נסגרים בגלל "חוסר תקציב" שפשוט החליטו לקצץ מבלי לדבר עם אף אחד) ואי עמידה בהחלטות. צריך תקציב לבצע משהו שקשור לאג'נדה הממשלתית או של אחת מהמפלגות הקואליציה? הוקוס פוקוס, הנה תקציב. טיפול בזנות, בנשים מוכות, גמילה מסמים? אין כסף!

ככלל, השתתפות וחתימת הסכמות עם אותה ועדה "למיגור הזנות" היא לא יותר מאשר גול עצמי שידפוק את העוסקות בזנות מאוחר יותר, כאשר הן יהיו קירחות מכאן ומכאן! הדבר היחיד שצריך לאמר לאותה ועדה זה שחוק כזה אוטומטית יוגש בג"צ נגדו. הטיעונים לבג"צ:

  • פגישה בחופש העיסוק. אלו הישראליות שעובדות בתחום אינן מבצעות כל עבירה פלילית, ואין סרסרות.
  • אם החוק יעבור 3 קריאות ויאושר – יקרה המצב הלא רצוי וכנופיות פשע יכנסו לעובי הקורה!
  • סחר בנשים, בזנות – לא רלוונטי כלפי העובדות הישראליות ומשטרת ישראל לא ממש משקיעה משאבים באיתור הסרסורים והעובדות הבלתי חוקיות מחו"ל. הוועדה פשוט "תפסה טרמפ" על הנושא ובדרך פשוט דפקה את העובדות בתחום בלי שום סיבה הגיונית.
  • חוק כזה פוגע ישירות הן בזונות והן בלקוחות שמגיעים מרצונם החופשי ולא עוברים עבירה פלילית.

אני מאמינה שבג"צ, אם יקבל בקשה כזו, יבעט את החוק מהמדרגות.

אסכם את הדברים כך: כמה חבל שחכיו"ת ופעילות פמיניסטיות, במקום להבין ולהקשיב לאלו העובדות בתחום – מנסות "לגונן" על העובדות בזנות ובעצם דופקות אותן! כן, לכל העובדות בתחום ידועות העובדות שזה פוגע נפשית, שאפשר להרוויח מעבודות אחרות וכו'. הן החליטו לעבוד בתחום, פשוט עזבו אותן בשקט ותפסיקו ליפול למלכודות של המפלגות הדתיות שמנסות לחסל כל דבר שלפי אמונתן זה איחסה וזבל, כולל צפייה בפורנו באינטרנט!

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.