על שינוי חזות ו"ריצה" לשינוי חזות

קרדיט: ערוץ Daisy's Diary ביוטיוב

בחיים, בד"כ הדבר האחרון שאני מחפשת לעשות זה להעביר ביקורת בוטה על מישהי או מישהו. כל אחד זכאי לחייו הפרטיים ולעשות בהם כרצונו/ה, והוא/היא משלמ/ת בד"כ על החלטות שהוא/היא עושה..

אבל לפעמים כשאני רואה טרנסית חדשה ו/או לא מוכרת עם מראה/לבוש מסויים – בא לי (אם כי, שוב, אני כמובן לא אעשה זאת) לצעוק עליה "למה לכל הרוחות את עושה את זה לעצמך?"

מה היא עושה בעצם לעצמה? אסביר…

הבה ניזכר בחג פורים האחרון. אתם/ן זוכרים/ות חברים שהחליטו להתחפש לנשים? סביר להניח שכן, סביר להניח שהן התחפשו והתלבשו בצורה שרוב הסיכויים שכמעט אף בת סיסג'נדר לא מתלבשת כך. הסיבה לכך די פשוטה: הפנטזיה הזו לצאת כאשה יושבת בראשו של המתחפש זמן רב ואין לה שום קשר למציאות או למגבלות מציאותיות והעובדה שמדובר בחג פורים רק מקלה את הדברים כי זה לגטימי באותו יום להתחפש למה שרוצים, אף אחד (שפוי) לא יקח ברצינות את התחפושת, אז אפשר ללכת על עקבים 20 ס"מ גם כשהמתחפש בגובה 185 (לדוגמא) ואפשר ללבוש חצאית/שמלת מיני (גם כשמלתחפש יש שרירים שיכולים להתחרות בגאווה בתחרות "מר ישראל").

לכן, ההמלצה הראשונה למי שרוצה להתחיל לצאת כאשה ביום יום מבחינת לבוש איפור וכו', היא לא לנסות "להחיות פנטזיות" אלא ללבוש מה שמחמיא ולא מה שמפדח. חולה על עקבים גבוהים? מעולה, אבל תנסי ללכת איתם כמה שעות ותחזרי הביתה בדמעות כי זה כואב ללכת עם זה. תשמרי את ההליכה עם העקבים לערב בילוי כלשהו (או שתלכי איתם בבית ותגרמי לשכנים מלמטה לסבול קשות, זה גם אפשרי 🙂 ).

לבוש נשי הוא כמו איפור נשי – הוא נועד בראש ובראשונה לטשטש את המציאות וליצור אשליה של מראה שונה שהאיברים השונים (אף, שפתיים, עיניים, לחיים, סנטר וכו') נראים שונה מהמציאות ללא איפור. איפור נשי נכון שמוציא את הטרנסית עם מראה מאוד נשי ומסתיר סממנים גבריים – עושה 90% מהעבודה ביציאה החוצה כאישה. כל מה שנשאר אחרי האיפור הוא בחירת בגדים, אקססוריז, תיק, נעליים נוחות – והחוצה.

בכל מה שקשור ללבוש – הוא צריך להתאים ללובשת ולא להגשים פנטזיות. גרבוני רשת, עקבים מאוד גבוהים, חצאיות/שמלות מיני/מיקרו-מיני, או כל לבוש שאינו שגרתי אצל רוב הנשים גורר אוטומטית משיכת תשומת לב מהולכים ושבים, מבטים במקומות כמו בתי קפה ומסעדות ועוד ועוד, וכאן בישראל לרבים אין שום מחסום וההערות/השפלות מתחילות להגיע, וככל שהלבוש יותר חושפני ופחות שגרתי – כמות ההערות רק תגדל ולא חשוב כמה הטרנסית היקרה תהיה עם "עור של פיל" בכל הנוגע להתעלמות מקללות והשפלות – בסוף זה חודר ומאוד מכאיב.

לכן, לעניות דעתי כדאי לחשוב על הנקודות הבאות:

  • כמו באיפור, צריך למצוא מה הבגדים המתאימים לך. ג'ינסים זה מעולה, אבל האם סקיני/צמוד באמת מחמיא לך או שבעצם הוא מדגיש דברים שלא תרצי שידעו על קיומם?
  • ידיים קשה מאוד להסתיר, במיוחד ידיים שלא ממש נראות נשיות. הצעתי בקטע הזה – לשים צמיד נוצץ על הזרוע או טבעות שמסיתות את המראה מהידע ומסתירות נקודות מסויימות בכף היד (אפשר ללחוץ על התמונה משמאל להגדלה).
  • פאות: לא לכולן מתאים להיות בלונדיניות, לא צריך פאה באורך מטר וחצי. יש מקרים שאולי קארה יכול להתאים, או פאה באורך עד קו החזה, או סגנונות שונים. לא חייבים לקחת מה שחברות לקחו ומותר להיות יחודית.
  • איפור: זה הדבר הראשון שכולם רואים. דווקא כאן מומלץ להשקיע הכי הרבה ולהתנסות ולשמוע דעות שונות (כן, סביר להניח שתשמעי לפעמים גם דעות שקריות, תלוי איך את נראית) וחשוב לא להתייאש. איפור תמיד אפשר לשנות (ולעניות דעתי גם מומלץ להתרחק מאיפור קבוע) ולשפר. אל תתביישי להציק קצת לכל מיני מאפרים ולשאול או להתנסות, מגבונים להסרה לא חסר 🙂

אסכם את הדברים כך: אף אחד לא יקבע לך כטרנסית איך להתלבש, להתאפר, מה לשים ומה לא. יחד עם זאת, את צריכה לקחת בחשבון את הדברים בכובד ראש ולא סתם לחפש ללבוש לבחוץ מה שתיארת לך באיזו פנטזיה, כי בסופו של דבר הסגנון והדברים שתלבשי ותשימי עלייך הם בדיוק מה שיגרמו לצורת התייחסות אלייך. אם תתלבשי כמו בדיחה, אנשים יתייחסו אלייך כמו בדיחה (ולא בצורה הטובה), ואם תתלבשי בצורה סופר מגוכחת, הם יתייחסו אלייך בצורה מאוד לא נעימה.

בהצלחה

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.