עליית הימין וזכויות להט"ב

אני כותבת את הטקסט הזה בזמן שנספרו יותר מ-80% מהקולות והתמונה די ברורה: הליכוד והימין עלו לשלטון. האם תקום ממשלת ימין צרה? ממשלת אחדות גדולה? שאלה טובה.

אולם אחד הדברים שמצאתי שחוזר שוב ושוב – היו ההערות וה"אבל" על כך שהימין עלה בארץ מחדש לשלטון ומכאן ועד לאיבוד זכויות והחלטות אנטי להטביות – קצרה, כמו שקרה במדינות אחרות.

פוסט זה בא בעצם להרגיע את אותם כותבים.

בהתבסס על ההיסטוריה במדינתנו, הסיכוי שזכויות קהילת הלהט"ב יאבדו בגלל שעלתה ממשלה ימנית (ולא חשוב כמה קיצונית היא תהיה) – אפסיות. תרשו לי להסביר מדוע:

כל הזכויות הלהטביות שקיימות כיום לקהילה, התקבלו "על השולחן" כתוצאה מסיבות שונות – הוראה של בג"צ, ממשלות שמאל וכו', כלומר שום דבר לא נעשה תוך שימוש בפירצה בחוק כלשהו על מנת להשיג הטבות או זכויות לקהילה, ומשכך – אין כאן אפשרות של איזה שר פעלתן לבוא ו"לסגור את השיבר" בנושא זכויות כלשהן לחברי הקהילה (מה שכן קרה בנושא אחר. לדוגמא: סמטוריץ' כ-שר תחבורה, דאג לבטל או לאחר קווים שנסעו או יצאו בשבת. הוא יכל לעשות זאת כי אין שום חוק או נוהל רשמי שמתיר נסיעות של אוטובוסים ציבוריים בשבת).

גם מבחינת קבלת הקהילה ע"י האזרחים בארץ, קיימת כאן קבלה חיובית בצורה משמעותית. קחו לדוגמא כל מצעד גאווה ותסתכלו על כמות המשתתפים במצעדים ותומכים בצורה כזו או אחרת בקהילה – ומולה הפגנת של קומץ מתנגדים. הבדל המספרים יהיה בולט למרחוק.

כך שבסופו של דבר, גם אם יהיה איזה שר פעלתן שירצו לרצות את בוחריו ולפסול איזו זכות כלשהי של הקהילה, יהיו לו מספר מסוכות לעבור:

  • הראשונה תהיה מסוכת היועץ המשפט של המשרד, והיחצ"ן – שיסבירו לשר הנכבד שזה פשוט לא שווה את זה. זו פעילות שרק תחזור לשר בפרצוף.
  • השניה תהיה הממשלה והעומד בראשה. ביבי אינו מנהיג שתומך בהוספת זכויות לקהילה (גם אם הוא אישית תומך, המפלגות החרדיות לא נותנות לא להוביל שום החלטה כזו), אבל הוא בהחלט אוהב להתגאות בחו"ל על כך שכאן יש בצבא הומואים ולסביות וטרנסג'נדריות וכו' וכו', והדבר האחרון שהוא רוצה זה שיפגעו לו ב"גאווה" הזו – וסביר להניח שכל החלטת שר כזה, תופל ע"י הלשכה
  • המסוכה האחרונה קשורה לבג"צ שלא סובל אפליות. אם יש משהו שמגיע לסטרייטים, הוא מגיע גם לחברי הקהילה ואם מישהו מגיש בג"צ ובג"צ מוצא את הדברים נכונים, בג"צ יפסוק נגד הממשלה (בהתחלה בנימוס, עם המלצות לשנות דברים, ואם הדברים לא ישונו – בג"צ לאחר מספר ערעורים יחליט בעצמו, כשאין ברירה אחרת).

כך שבסופו של יום, אין זה משנה כמה הממשלה כאן תהיה ימנית, עם בן גביר ועם סמוטריץ' ועם מפלגות ימניות אחרות, קיצוניות או לא – הסיכוי שיבוטלו זכויות כלשהן הוא פשוט אפסי. הסיכוי שיאושרו זכויות חדשות – הוא לצערי גם אפסי (אלא אם יש זכויות שחלות גם על סקטורים אחרים, ואז הדברים משתנים).

לסיכום: נכון, הממשלה שהולכת לקום היא ימנית (ואני לא נכנסת לכל האספקטים הפוליטיים, שטחים וכו') – אבל זה לא אומר שהשמיים הולכים ליפול.

אגב, רק לידיעה: כותבת שורות אלו אינה ימנית בדעותיה (אם כי יש פעמים שאני מסכימה עם הימין ויש פעמים שאני מסכימה עם השמאל או מרכז).

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.