על הומואים, סטרייטים, טרנסיות ומשיכה

כמעט כל טרנסית שהעלתה אי פעם תמונה שלה לפייסבוק, חטפה לא מעט מקרים בהם בחורים מנסים להתחיל בשיטות הכי מטומטמות שיש וכשהטרנסית מסרבת אפילו לנשום אוויר בקרבת אותו פוחלץ, תמיד תגיע המילה "הומו" בסגנון קללה זה או אחר.

אז הנה כמה דברים פשוטים על סטרייטים, הומואים ועל .. המוח שלנו.

בניגוד למה שרבים חושבים, המוח שלנו זוכר אנשים במספר צורות. המוח שלנו קודם כל זוכר את הדברים ויזואלית – המראה הכללי וגם דברים יחודיים נוספים לאותו אדם. זה יכול להיות דברים כמו גובה חריג, עקבים גבוהים מאוד, נקודות חן, משקל (לאחד מ-2 הצדדים, גם רזון וגם שומן). המוח שלנו זוכר במקומות אחרים במוח גם דברים אחרים כמו שם, מהיכן הכרתם, חוויות משותפות, קול ועוד ועוד. כשאנחנו פוגשים מישהו או מישהי שפגשנו בעבר, אנחנו נזכור אותו אולם במקרים רבים יקח לנו זמן לזכור דברים כמו שם, מהיכן הכרנו וכו', זה אינדיבידואלי לכל אדם ואדם.

המוח שלנו בנוי בראש ובראשונה לצרכי הישרדות, כדי לדעת מי עומד מולנו (מה שנקרא "אוהב או אויב") והמוח שלנו גם מקטלג את אלו שמולנו: גוף רחב, פנים גבריות – זה גבר. גוף צר, פנים נשיות, חזה – זו אשה. כך בדיוק גם בנויה המשיכה שלנו: סטרייט יאהב נשים אולם לשם משיכה ספציפית המוח "יסנן" נשים הבנויות לפי מה שאותו אדם אוהב (וההיפך כמובן). נניח הבחור אוהב בעלות שיער שחור ארוך – גם מול 1000 נשים, המוח ידע לזהות אותן מרחוק. מבחינת מיניות הדברים עובדים אותו דבר: גבר הומו "יקלוט" גברים בטעם שלו עוד מרחוק, וכנ"ל לסבית לגבי נשים.

אבל מה קורה לגבי טרנסיות, ועוד טרנסיות שנראות כבחורות יפות, מתנהגות ונשמעות מאוד נשיות?

כאן המוח לא ממש יודע מה לעשות. זה בניגוד לתבניות שהוא מורגל עוד מילדות.

בניגוד למה שרבים חושבים, המוח אינו משייך איבר מין גברי אוטומטית לגבר, כלומר אם גבר יראה איבר מין גברי בתמונה ללא פנים לדוגמא, הוא בהחלט יסיק שמדובר בגבר, כי לגברים יש זין ולנשים אין, אבל המשיכה בחוץ לא כוללת בדיקת זין מכיוון שכולנו לא הולכים ערומים/ות ברחוב כל עוד מי שמולנו נראית באופן משכנע מאוד כבחורה/אשה. מתי המוח כן מחפש להסתייע בקיום איבר מין גברי? כאשר עומד/ת מולנו מישהו/י שאין לנו מושג ירוק אם מדובר בזכר או נקבה – המוח מתחיל מיד לסרוק אחר סממנים "גבריים". האם יש גרוגרת? האם יש בליטה למטה? כפות ידיים רחבות? אם לאחד מהדברים הללו יש תשובה חיובית, המוח יתייג זאת כ"גבר". אם לעומת זאת אף אחד מהסימנים לא נמצא, המוח יסתקרן וינסה לחפש עוד ועוד סימנים (המוח לא אוהב סימני שאלה) כדי לתייג את הנמצא/ת מולנו לכאן או לכאן.

וכאן מגיעה השאלה: גבר שנמשך לטרנסיות או גבר ששוכב עם טרנסיות, האם הוא הומו?

התשובה לכך די פשוטה ואולי תפתיע חלק מהאנשים: לא.

… לפני שזורקים עליי 4 קילו עגבניות, אסביר מדוע.

הומו, בהגדרה, הוא: גבר שנמשך לגברים. גבר נשי ימשך לגבר גברי, גבר גברי אולי ימשך לגבר גברי אחר או גבר נשי אחר (וכולם יקבלו את אותו כאב ראש במערכת היחסים כמו כל זוג סטרייט. תהיו בטוחים בכך).

תכירו את קים, היא נבחרה לטרנסג'נדרית היפה ביותר בארה"ב לשנת 2018.

קחו את התמונה ותנו לערימת גברים סטרייטים להסתכל עליה, ואל תאמרו שהיא טרנסית. כמה סטרייטים ימשכו אליה? הרוב. הסיבה, כפי שציינתי לעיל – היא שקים מצליחה "לעבוד" על המוח הגברי והוא מתייג אותה כאשה. עכשיו ניקח את אותה תמונה לערימת גברים הומואים (לא דו). כמה ימשכו אליה? אני מאמינה שאף אחד. לאוחצ'ות שביניהם יהיו אולי מחמאות (או הערות..) – אבל דייט רומנטי איתה? תודה, לא תודה.

וזה בדיוק מה שקורה לסטרייטים: הם נמשכים למה שהם הורגלו מילדות. הם לא נמשכים למראה גברי, אבל בהחלט נמשכים למראה נשי כמו בתמונה משמאל.

ומה אם יש איבר מין גברי לקים? (במציאות אין לי מושג וגם זה לא מעניין) – כאן זה מתחלק. ברמה האינטימית, כששניהם ביחד בבית במיטה, והיא מורידה תחתון והוא מגלה מה שמגלה למטה – יכול להיות שתהיה רתיעה ראשונית, רתיעה שכל טרנסג'נדרית שנראית טוב יכולה לנטרל עם חיוך, קריצה ועוד כל מיני .. דברים (בל נשכח שהמוח באותם רגעים בסלון או במיטה מלא באנדורפינים ולכן רוב הסיכוי שקיום איבר מין גברי לטרנסית "יסלח") – וזה מה שיקרה עם רוב הסטרייטים. ישנם כמובן אלו שבשביל העקרון הם יאמרו "לא" אבל תהיו בטוחים שאותה טרנסית תיתקע לו עמוק עמוק במוח וסביר להניח שהוא יכנס לקונפליקטים עד שהוא יצור איתה קשר ויגדיר "תנאים". ניחא. כעקרון, הופעת זין בגוף של טרנסג'נדרית מבלבל לחלוטין את החלוקה של גבר/אשה במוח, וכאן כפי שתיארתי לעיל יכול להיות מצב של "סולח", "נהנה מזה" או "בורח".

אז מדוע מגיעים הקללות? כי גבר שכותב לטרנסית "חושף" בעצם שהוא נמשך לקומפלקס הזה שנקרא "טרנסג'נדרית". ברגע שהוא מקבל את ה"לא" (שהוא יקבל ברוב הזמן) – זה יהיה בדיוק כמו להפשיט אותו באמצע הרחוב, פגיעה עצומה באגו שלו. מכיוון שהוא פגוע לחלוטין, הוא יתחיל לקלל ואם מדובר על סיטואציה פיזית במציאות – כדאי לתפוס מרחק מהבחור (או להצטייד בגז 🙂 ).

נקודה חשובה נוספת: ישנם גברים סטרייטים שמאוד אדוקים לדעתם ומבחינתם לא חשוב כמה הטרנסית סופר נשית, יפה, ללא איבר מין גברי, קול נשי – כל עוד אין לה איברי רבייה נשיים, היא מבחינתם "גבר". אלו, בניגוד לאחרים, גם לא יתחילו עם טרנסיות בשום מצב.

לסיכום: גבר סטרייט שיצא עם אחת כמו קים, יתייחס אליה כבחורה ברוב המקרים, ומבחינתו הוא יוצא עם מישהי שהיא לא גבר. נכון, היא לא בחורה סיסג'נדר 100% אבל מבחינתו אין ממש שינוי. עניין הזין יקבל אולי התייחסות כלשהי במין ביניהם, אבל בסופו של יום הוא מתייחס אליה, כאשה. גם אם הוא יצא עם קים או עם כל טרנסית אחרת ש"עוברת" כאשה, הוא עדיין לא ימשך לגברים כך שהוא אינו עונה על ההגדרה של "הומו".

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.